Dag 17

China, Zhangye

Bij het kopen van souveniers, hoort ook altijd zoiets als een miskoop.
In mijn geval was dat een hoedje. Het zag er leuk uit koste slechts € 2,60 , maar was onmogelijk om tijdens de reis steeds mee te nemen.
Ik heb het dan ook maar in onze hotelkamer, boven in een kast achtergelaten.
Na 1.30u met een hogesnelheidstrein zijn we vandaag in Zhangye aangekomen.
De trein met stewardessen leek een beetje op een vliegtuig, met tv schermen ,maar gelukkig wel met meer beenruimte. De trein stopte 3 keer en leek verder niet heel veel harder dan treinen in Nederland te gaan.
Een chauffeur bracht ons weer naar het hotel, midden in het centrum van de gezellige drukke stad. We vonden 's middags al vrij snel een een trommeltoren en een oude Pagode ,die we beklommen hebben .Leuk was het om te zien, hoe groepjes mannen in een park spelletjes zaten te doen
Het is duidelijk een oude stad, waar nog oude gebouwen te vinden zijn,
dat was bij Jiayuguan, niet zo het geval.
Morgen hopen we de grootste liggende Boeddha van China te zien.
Het weer is momenteel nog wat wisselvallig, dus soms een vest of jasje nodig, maar het wordt vanaf maandag weer droger.

Wat jammer van het toch wel bijzondere hoedje, maar je hebt in ieder geval nog de foto.... Leuk om in een wat ouder stadje nu te verblijven, is toch sfeervoller denk ik. Volgens mij zit je achter een lekker biertje hè Lies?

Christel 2016-07-09 20:02:47

Grappig jouw verhaal van het hoedje; ik had hetzelfde tijdens onze reis in Vietnam. Snel een hoedje gekocht omdat we aan dek van een boot een tocht maakten. Omdat we met z'n tweeën waren mochten we onze stoel niet verzetten vanwege de balans....! Mooie foto's weer!