Dag 10

China, Turpan

Op weg naar de oude Emin Moskee ,met zijn bijzondere lemen minaret kwamen we door een oude stadswijk, waar weer veel te zien was.
Opvallend waren de ingangen van de huizen, waar soms een schildering boven de deur iets over de bewoners vertelt.
Vanuit het raam van ons hotel kijken we ook op een stuk oude stad. Het lijkt of die wijk gesloopt gaat worden, gezien er een graafmachine aan het werk is. Maar als je goed zoekt tussen de puinhopen, dan blijken er nog wel steeds mensen te wonen of misschien alleen te slapen.
De vraag is, hoe lang dit stukje stad er nog zal zijn.
Na een rustmomentje zijn we naar de Bazaar gegaan, altijd leuk.
Ik vond er een theehandeltje en wilde wel eens de gedroogde citroenschijfjes, die je overal ziet ,proberen. Toen ik zei dat het genoeg was pakte de jonge verkoper uit verschillende bakken thee een handje, tot het een mooie mix werd.
In het hotel gelijk thee gezet, maar het kon ons nog niet gelijk bekoren.
Een volgende keer eens zonder de citroen misschien.
Een paar foto's van kleurijke kramen wil ik graag ook nog even laten zien.

Hallootjes Liesbeth en Sjoerd. Ik geniet enorm van jullie prachtige foto's! Inspirerend. Schitterend en jaloersmakend! Geniet ze verder en ik blijf jullie volgen. Hartelijke groeten, Y

Yvonne 2016-07-02 18:07:43

Prachtige foto's! Erg kleurrijk! Wat een andere wereld zeg! Veel reisplezier verder! Groetjes

Ine 2016-07-02 18:50:59

Hallo Sjoerd en Liesbeth, Leuk om vanaf de bank met jullie door China te reizen. groeten, Riet

Riet 2016-07-02 19:45:23

Zo ik lees dat jullie genieten erg intens van de vakantie. Het is mooi heel andere omgeving.