Dag 9

China, Turpan

Dezelfde chauffeur van gisteren bracht ons vandaag naar de lemen overblijfselen van de oude stad Jiaohe , gesticht tijdens de Handinastie.
Er was meer van deze stad overgebleven dan de opgravingen ,die wij gisteren hebben gezien. Daarom ook iets meer toeristen, maar, die konden we gemakkelijk buiten de foto's houden. Rond 14.00u zijn we weer de stad in getrokken en hebben een museum bezocht.
Het was leuk om daar weer de voorwerpen aan te treffen, die gevonden waren in die oude steden.
Op de terugweg naar huis ontdekte we verschillende restaurants waar we vanavond weer terecht kunnen.
Wat een luxe toch zo'n vakantie. We hebben alle tijd ,om te doen waar we zin in hebben en te relaxen.
Tijdens het drinken van een Wusu pilsje , zeer geliefd bij de meeste terrasbezoekers , kregen we aanspraak met een Engels sprekende Oeigoerse man.
Gisteren was er een Chinees meisje , dat Engels met ons wilde praten.
Beide keren waren leuk, omdat we weer iets meer over de stad te weten zijn gekomen.