Dag 8

China, Turpan

Het was weer een fijne dag.
Met een taxi zijn we naar 3 bezienswaardigheden geweest: De grotten van Bezeklik, de vlammende bergen hebben we gezien maar niet zien vlammen,de oude stad Gaochang en een oude begraafplaats uit de Tang-dinastie
Gelukkig ,voor ons, waren er weinig toeristen dus zagen we slechts enkele Chinese mensen en twee Engelsen
Bij de grotten waren er overblijfselen van boedistische muurschilderingen en daar hoorde je een riviertje stromen. Wat een mooi geluid als je rondom bijna alleen woestijn ziet.
Bij de begraafplaats waren enkele grafheuvels en in twee daarvan zag je muurschilderingen van gewone dieren zoals een eend en in een, lagen twee gemummificeerde lichamen met allebei nog een gaaf gebit.Heel mooi die overgebleven lichamen.
Tenslotte gingen we naar de resten van de oude stad Gaochang.
Dat was een heel groot gebied met oa resten van een Boeddhatempel muren enz.
Het was vandaag 44 graden weinig schaduw te bekennen, dus we hebben niet het hele gebied uitgekamd maar ik vond het wel de moeite waard.
Rond 13.15u waren we weer bij het hotel en hebben we gerust, gewassen en zijn weer de stad in getrokken.
Behalve een grote overdekte markt hebben we ook wat terrasjes ontdekt waar iedereen bijna bier dronk uit grote flessen, dus wij ook.

Na zo'n tocht zal dat bier goed gesmaakt hebben. Is het niet echt Islamitisch daar, zodat je hier wel alcohol kunt drinken? Mooie beleving zo samen in de woestijn met weinig andere toeristen.