Dag 5

China, Kashgar

Dit keer op tijd op, ontbeten en wederom de stad Kashgar doorkruist.
De oorspronkelijk oude stad bestaat vooral uit lemen huizen en die zijn soms weer opgeknapt.
Hier waren ook leuke winkeltjes met oa handgemaakte souveniers.
Ik heb daar een mooie sjaal gekocht met een patroon wat je vaak terugziet in de kleding van vrouwen.
Even dacht ik dat het zijde was, maar gauw bleek het 100 % polyesther. Ik vraag me af of er hier aan het begin van de zijderoute nog veel zijde verkocht wordt.
De eerste dag in Kashgar bij de Sundaymarket had ik vooral veel Oeigoerse mensen gezien.
Vandaag kwamen we aan de andere kant van de Renmin Road en herkende ik veel meer Chinese mensen.
Om bepaalde winkels of bazaars binnen te gaan was er een politiecontrole.
Interessant om de verschillende sferen naast elkaar te zien en ik vraag me steeds af hoe het in de toekomst zal gaan.
Morgen gaan we met de trein naar Turpan. Ik ben benieuwd hoe de softsleeper treinreis gaat verlopen en hoe de stad is.

Hallo Liesbeth en Sjoerd FijnDat het goed gaat met jullie. Dit is de eerste keer dat ik jullie te pakken heb gekregen.en hoop dat het verder ook lukt. Hier is alles goed.fijne reis verder .gr Ria.

Ria Geurts 2016-06-27 12:55:49

Wat een mooie foto's bij dit verslag. Knap van je om zo'n verslag meteen op te maken en door te sturen. Blijkt dat jullie goede internetverbinding hebben. Fijne treinreis gewenst, groetjes Christel en Theo