Dag 26

China, Beijing

Mijn laatste verslag. Vanavond net na middernacht stappen we in het Vliegtuig naar Nederland.
Vanmorgen hebben we nog even de Tempel van de Hemel gezien, in een park, waar meer belangrijke gebouwen uit de Mingtijd staan. De keizer bracht hier offers en bad tot de hemel en zijn voorouders. Als zoon van de hemel kon de keizer tussen volk en de goden bemiddelen bijv. Voor een goede oogst. Ook was er Het Ronde Altaar (marmeren) waar de keizer offers bracht.
Op de terugweg, kwamen we nog langs drukke winkelstraatjes en Hutonstraatjes.
Het was helemaal leuk geweest als ik net niet over een stoeprand was gestruikeld, gelukkig was alleen de pink van mijn linkerhand gekneusd en wat geschaafd, dus snel water gekocht om te reinigen.
Direct gaan we nog even de stad in, om de laatste Rmb. op te maken en dan richting vliegveld.
Het was een interessante en geslaagde reis.
O, ja. Iedereen die met onze reis meegeleeft heeft en van reacties heeft voorzien.
Heel erg bedankt.

Lies en Sjoerd, bedankt voor jullie mooie reisverslagen, wij konden echt met jullie meeliften hierop. Goede terugreis.