Safari

Egypte, Hurghada

Gisteren een heerlijke rustige (mid)dag aan het water...om even bij te komen van de reis, met lekker een beetje dobberen in (of beter: op) het water, snorkelen en beachvolleyballen. Heerlijk!
's Avonds nog even de stad in. De meiden waren erg onder de indruk. Of om preciezer te zijn: ze vonden het doodeng...al die mannen die ons overal naar binnen sleurden, Cheyenne gewoon als volwassen vrouw aanzagen en maar steeds vroegen of ze een vriend had of al getrouwd was...πŸ˜†
En toen er 1500 kamelen werden geboden voor Cheyenne, was echt alle leukigheid eraf voor haar (en de anderen trouwens ook).😠😈
Dat vonden ze dus echt niet grappig! En daar hoeven ze dus nooit meer naartoe!
Achteraf misschien niet zo handig, want onze vakantie begint natuurlijk maar net. Aan de andere kant hoeven we ook niet bang te zijn dat ze alleen de stad ingaan. Blijven keurig aan onze zij (tot vervelens toe). πŸ˜‰πŸ˜†πŸ˜‚
Toch nog ergens gezellig een koffie/cola gepakt en onze eerste waterpijp gerookt.

Vandaag dan ons eerste uitje: een safari in de woestijn. Een compleet programma met rijden van quads en buggy's...super gaaf! Alleen ietswat warm, met onze vermomming...haha. Maar moest wel tegen al het zand (later in de douche overduidelijkπŸ˜‚). En het had nog veel harder gemogen!
Daarna mochten we rijden op ezels, paarden en kamelen. En dat was natuurlijk helemaal te gek! πŸ™ƒ
Alles werd bekroond met een onvergetelijke zonsondergang, een lekkere bbq (smaakte zelfs beter dan op het resort) en een showtje door de lokale bevolking, onder het genot van een thee en een waterpijp.
Bij het optreden van de fakir mocht Cheyenne zelfs nog assisteren. Zij zelf vond het doodeng, want ze moest met andere dames op de fakir gaan staan terwijl hij op glasscherven lag... Maar is natuurlijk wel goedgekomen.πŸ˜‰
Terug op het resort nog even onze (Cheyenne en ik) voetjes laten reinigen door wat aardige visjes....enne bijna in de broek gepiest van het lachen. Wat is dat errug, zeg! Zooooo gevoelig!πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Dat kunnen we dus ook weer van onze bucket list strepen.πŸ˜‰
Na een heerlijke douche nog ff chillen op de kamer...
Later! πŸ˜™

Ha leuk zeg. Wij zeggen 1500 kamelen waar moet je ermee heen. ANDERS😜😜 groetjes de zwoegertjes.

Miekie 2016-07-25 23:13:45

Jaha, Miekie....15 jaar geleden kreeg Mark nog 150 kamelen geboden voor z'n schoonmoeder....Maar dit is wel andere koek. πŸ˜†πŸ˜‚ En Cheyenne vond het echt totaal niet grappig!πŸ‘Ί Maarja...als ze het aan mij vragen: zoveel kamelen (of geld of goud) zijn/is er op de hele wereld niet...voor geen 1 van mijn meiden!!! NEVERNOOITNIET!!!!