Vuurtoren

Italië, Bibione

Gisteren met het parasailen zagen we de vuurtoren in de verte en hadden we het briljant idee om er een keer heen te lopen.
Dus zo bedacht...
De 2 grote meiden hadden geen zin om mee te gaan...dan maar met ons 4tjes. Langs het strand en langs het strand en verder langs het strand. We waren helaas niet zo goed voorbereid en hebben zo'n beetje de warmste dag voor onze wandeling uitgekozen (en helemaal stom: niet eens water meegenomen...grrr). Af en toe het water in om af te spoelen en weer door. We hebben ons wel een beetje op verkeken van hoe ver het eigenlijk was (hoorden later dat het toch wel dikke 7 km was...pfff). Het laatste stukje was helemaal afzien want toen moesten we door het hete zand (oefff wat pijnlijk met al die blaren onder de voeten....ouch). Bijna 2 uur later komen we eindelijk bij de vuurtoren aan en kunnen even op een stoel in de schaduw bijkomen, met een lekker koud watertje, cola en een ijsje...
Endelijk zien we ook eens één van die vervelende krekels die overal zo'n lawaai maken. Maar we schrikken behoorlijk! Wat zijn die beesten groot zeg! Toch zeker zo'n 6-7 cm! Gatsie....bah!
Maar nu moeten we natuurlijk ook nog het hele eind terug...de zon van voren, geen zuchtje wind...
Maar we stappen flink door. Onderweg zien we een hondenstrand, hele mooie zandcreaties en heel veel gestrande kwallen. En wat een mensen en een drukte hoe dichter we bij 'ons' strandje komen...
We doen er net iets over een uur over. De meiden hebben het goed volgehouden. Echt super van Savannah en Dakota! Ben trots op mijn kanjers! (:
Terug bij ons strand even het water in, een koude douche en....koffie (en de meisjes een patatje). Wat kan dat heerlijk zijn zeg!!!
Vanavond mogen wij genieten van de musical 'Romeo & Giulietta', half in het Duits en half in het Italiaans. Maar wat is het prachtig! En aangrijpend (de tranen bikkelen me zo over mijn wangen)! De kostuums en het acteurwerk...gewoonweg adembenemend mooi! Wat een talenten lopen hier weer bij de animatie! 's Middags nog stoer en sportief op het volleybalveld en 's avonds te schitteren in een romantische en indrukwekkende musical...wow! Chapeau! Of beter: bravissimo!
Nog even op een paar liedjes dansen...en zit deze mooie dag er ook weer op.