Dwingeloo-Giethoorn-Eese

Nederland, Giethoorn

Bij het ontbijt traditionele soorten muisjes ,kramiek ,suiker-en andere broodsoorten.Yughourts en fruit voor een gezonde tocht. Zon en wolken ,wind uit NW. Direkt afslag in het Dwingelerveld natuurpark ,off road, de gravelbike van Roland doet zijn werk over smalle golvende bospaadjes. Fiets paden annex paardepad door loofbossen.
Aan de rand staat de radiosateliet schotelantenne Dwingeloo die radiosignalen uit de ruimte oppikt. Even verder 1e plaspauze ( oudere heren..) en dan verder windop langs rustige dorpjes ,rietdekkers vernieuwen een dak .De kwikstaartjes huppelen over de baan ,zwaluwen cirkelen rond ons ,buizers zweven boven een bosrand.Een kieviet kijkt vanuit zijn weideplekje.Over een ophaalbrugje dwarsen we een kanaal. Rond Giethoorn wordt het een waterrijk gebied met witte zwanen, waterwild ,fluisterbootjjes die door kanaaltjes varen .
Middagpauze : pulled chicken op zuurdesembrood en eetbaar bloempje.
14 uur bootje gehuurd voor 4 matrozen: Gust is schipper en vaart ons over een meer ,onder houten brugjes ,langs bloemrijke tuinen.Wat winderig en schommelingen in de boot, niet voor landrotten.Enkele moslimbroeders blokkeren de doorgang in de kanaaltjes, we arriveren te laat aan de steiger.
Beloning nadien witte chocoladetaart en koffie ,Bert straalt.
Nog een 15 km naar Eese te trappen.In de bossen rond ons Fletcher hotel helpt een local ons op het goede pad.18 uur check in, t was mooi , morgen terug naar start in Heerenveen.

Het ziet er daar echt mooi uit. Het zal voor jullie een leuke ervaring geweest zijn op het bootje. Bedankt Jo voor de informatie en de mooie foto's. Geniet nog van jullie laatste avond samen. Een goeie treinreis terug morgen Jo en Gust . Veilige autorit voor Bert en Roland.

Katrien 2022-07-15 19:14:38

Mooie beelden. Wie krijgt daar slappe benen van zo´n bootje Volgend jaar misschien een boottrip?

Colette 2022-07-15 19:49:48

Ziet er leuk uit. Giethoorn is mooi hè. Morgen nog een mooie tocht en wel thuis.

Marleen 2022-07-15 19:57:23

en nu naar de eindstreep vervolg deze winter op schaatsen bij de doortocht van de elfstedentocht