Eese- De borken

Nederland, Zorgvlied

7.30 uur ,klaar om mijn baantjes te trekken in het zwembad, alleen ,rustig.
Na ons Fletcher ontbijt rijden we door de naaldbossen richting Wilhelminaoord.De voormalige koningin zorgde hier voor armoedebestrijding door landbouwkolonies.In Frederiksoord staan nog koloniehuisjes.Het wordt frisser , fietsjasjes aan.

In Vledder staat een merkwaardige st Jan de doperkerk.
Bert leid ons verder door bos en heidegebied in Drenthe.
Na 30 km in Zorgvlied pauze met een (toepasselijk) broodje zadelpijn en italiaans Birra Morettibiertje(alles beter dan Heineken). Bert gidst ons door het nationaal park Drents Friese wold ,1m brede bosfietspaadjes ,slingerend, licht heuvelend.
Heide meertjes, plots enkele europese bisons die grazen.. veel rieten daken op huizen en hoeven.Veel boze boeren borden. Dwingeloo nodigt uit met zonnige terassen, de koffie smaakt in Brasserie hotel Wesseling.
Bert herinnert zich plots hier nog geslapen te hebben met...
Voor de kerk met ui toren staat een standbeeld van de juffrouw van Batingen die volgens de legende de aannemer betoverde.
Nog enkele km naar ons Fletcher hotel De borken.een landhotel buiten het centrum.

Inderdaad in Wesseling nog geslapen (met Bert) Blijkbaar is het bij jullie al aan het afkoelen. Jullie lunch zag er lekker uit. Hopelijk zijn de wegen aangepast aan de bandjes van de fiets van Roland.

Colette 2022-07-14 18:59:09

Was weer een mooie trip. Geniet van de volgende dagen.

Marleen 2022-07-14 19:32:52

Blijkbaar weer een mooie rit. De lunch zag er lekker uit. Hopelijk valt het diner deze avond mee ,minder gepaneerd voedsel en geen frieten.Maar ja dit heb je blijkbaar niet te kiezen. Geniet nog van jullie trip.

Katrien 2022-07-14 22:22:39

Heel mooi. Ze kennen intussen toch ook het Belgische bier.

Willy 2022-07-15 08:10:05

Leuk om jullie avontuur te kunnen volgen. Veel fiets plezier!

Sonia 2022-07-15 08:22:15

Hey Jo, Met 4 fietsvrienden zulke prachtige ritten doen, schoonheid langs polders molens ,water en heel veel groen. ZALIG !!! dat is genieten van het leven. Eind aug 28-30 ga ik met okra zandvoorde en de walkingfriends oostende naar Almere FLORIADE ( één keer in de tien jaar) en AVIFAUNA en boottocht. Groetjes aan iedereen Mady