El real - Monasterio 20.4 km

Spanje, Monesterio

Gisteravond na een frisse stortbui nog genoten van chipirones(kleine inktvisjes) a la plancha en zwaardvis..vanmorgen regen voorspeld ,maar heldere lucht,8°. Met fleece jas naar de bar voor ons ontbijt.De bakker komt er net met verse broodjes.We kopen er nog wat voor de picnic. Een licht mist hangt nog over de weiden als we om 7.30uur starten.De ooievaars fourageren nog in de velden.
We stappen langs de Castillo de torres , een vervallen burcht van de ridders van Santiago en lopen nu in de autonome regio Extramadura, zo groot als Zwitserland, laagste inkomen pp van spanje , slechts 26 inwoners per km2.
Golvend parcours, braamstruiken ,hoge brem, terug weiden met eikebomen met koeien en varkens.De eikels ( bellotas) zijn gegeerd door de iberische varkens op hoge poten.Gedroogd geven ze de fijne smaak aan de pata negra of bellotta ham(DOC extramadura
Halfweg onze tocht stappen we langs de Ermita san Isidoro, we stijgen nu langzaam naar Monasterio, spijtig, te dicht langs de snelweg ,weg stilte.
In Monasterio(753 m) schrijven we ons in bij Carmen een uiterst lieve ,zorgzame hospitalera, maar...dames slapen gescheiden van de Caballeros!

Jo, misschien eens een fotoke van die heerlijke gerechtjes.... om ons te doen watertanden

Dirk 2022-05-03 16:54:28

onmogelijk naar Santiago te stappen zonder een ferme regenbui, het doet ook eens deugd maar mag niet lang duren. met onze lijndansgroep dansen we Caballero ( A-Spanish Gentleman ) helemaal in de sfeer van Spanje.

Mady 2022-05-03 18:32:54

Weerom een mooie passage uit jullie dagboek. De ridders van de bergsport .... Hier smeken ze al om regen!