Guillena - Castelblanco de los arroyos

Spanje, Castilblanco de los Arroyos

Gisteravond hebben vrrschillende landarbeiders vuurtjes gemaakt van oude struiken en takken.Een bittere lichte nevel ging over het stadje.
Na de gazpacho en boquerones(sardines) trokken we hoestend als gerookte haring naar bed.
04.15 uur mijn bovenbuur vind het tijd om te vertrekken en komt gezwind uit bed, rugzak schikken ,ontbijten enz.
Dus korte nacht. Om 7 uur verlaten we Guillena, doorwaden de Rio de Huelva op stapstenen.
De 18 km stijgen geleidelijk, vandaag, we logeren s avonds 500m hoger
Een zuidkoreaanse vergezeld ons tijdelijk, ze kan amper enkele woordjes engels.zelfs in de hitte draagt ze haar fleece ,windjak ,handschoenen en hoedje. We stappen langs olijfgaarden in een heuvelend landschap via aardepaden.
Borders met geel paarse bloemen , cistusrozen. Over een wild grill komen we tussen steeneiken , enkle koeien met reuze hoorns (limousinkleur) laten ons rustig doorstappen. Een spaans echtpaar met 4 maand oude baby in draagzak stappen ook de via. Het pad stijgt nu steiler ,steniger en rotsachtig.
Het laatste stukje langs de rijbaan is heet,we picniken nog onder een steeneik.
De stedelijke albergue is net open als we aankomen, vrije gift, vlug een verkwikkende douche en wat rust.

Het is voor Koreaanse dames een ramp als ze een kleurtje opdoen (vinden ze zelf). Altijd en op alle camino's lopen ze volledig verpakt. Zijn er wel kroegjes onderweg voor koffie of een pintje Jo? Veel sterkte morgen met de warmte! Groet, René

RouteRene1 2022-04-30 14:53:01

Ziet er leuk uit. Heb wat heinwee Krijg elke dag herinneringen van over 3 jaar op FB.

Marleen 2022-04-30 16:47:26

Beste stappers. Fijn om te lezen dat het goed gaat. Hopelijk toch niet al te warm om te stappen. Goede moed !

Sonia en Guido 2022-04-30 20:20:58

Morgen 1 mei, misschien uitkijken naar meiklokjes .

Sonia 2022-04-30 20:23:11

't ziet er naar uit dat jullie tocht elke dag mooi- heet- en zwaar wordt. Hou de moed erin.