Salamanca

Spanje, Salamanca

We zijn halfweg de 1080 km lange Via dd la plata camino.
Vandaag uitslapen, maar iedereen is al om 08 uur klaar.
We stappen 20 m verder de overdekte mercado binnen, de verse vis , vlees en groenten worden uitgestald.
Nog geen koffiebar open.
Om 08.30 uur gaat de 1e cafetaria op de plaza mayor open voor ontbijt.
De chocolademelk van Christine is zo dik dat haar lepel vastraakt.
De spanjaarden soppen er hun churros in. Stadsbezoek: Casa de las conchas, een stadspaleis door een santiagoridder opgericht is deels bib. Het paleis van de hertogen van Monterrey, meer dan interessant.
Naast de universiteit klimmen we op stadstorens, als laatste een bezoek aan de kathedraal, annex klooster.
De oude stadskern met parkjes en autovrije straten is aangenaam en bereikbaar.Als afsluiter een paella marescos en een "presa" iberico- fijn stuk varkensfilet' met Padron pepers ,en arroz con leche ( rijstpap met vanille en kaneel) ,super spanje.
Morgenvroeg de trein op naar Madrid en vlucht naar zaventem.
Dank voor alle toffe reacties en commentaren, deed deugd.
Hasta luego
Jo Walker

Dikke proficiat!!! Goeie vlucht !

Paul en Annie 2023-05-09 21:35:28

Veilige reis en welkom thuis.

Marleen. 2023-05-09 22:00:31

Alvast een mooie afsluiter. Wel thuis

Bert en Colette 2023-05-09 22:17:44

Salamanca... staat ook op mijn 'bucket list'... Mooi voor jullie! Welkom en tot weldra!

Dirk 2023-05-09 22:28:29

Goeie vlucht naar huis Jo en Co.Neem de zon en alle mooie herinneringen maar mee naar Oostende. Tot ziens ! Vera en Herman

Herman.campert 2023-05-09 23:17:43

Dikke proficiat aan iedereen. Terug mooie tocht en veel km. in de benen. Goed thuis en tot we elkaar eens tegenkomen. Dank voor je verslag en foto’s. Zo zijn we ook iedere keer een beetje mee met jullie trip.

Sonia en Guido 2023-05-10 07:29:42

Proficiat Jo en co, wat een avontuur alweer. Goeie vlucht. Welkom thuis en doe maar een warme regenvest aan bij aankomst. Tot binnenkort!

Kaat 2023-05-10 07:48:46

Jootje welkom thuis mooie prestatie.en bedankt voor mooi reisverslag en bijhorende foto's .heb ervan genoten . Tot straks xxx

Regine stubbe 2023-05-10 08:19:35

Hallo dappere stappers, Genoten van jullie trip en foto’s. Veilige terugreis Groetjes Marina

Marina 2023-05-10 08:19:53

En dan zit het er weer op... Ik heb met veel plezier alle verslagen gelezen en de foto's bekeken. Voor mij een goede voorbereiding op de camino Portugues op 19 juli. Een goede vlucht en wel thuis Jo!

René 2023-05-10 08:57:09

Mooie foto's, fijn om deze tocht zo te mogen volgen. Groetjes, Inge

Inge 2023-05-10 09:03:26

Leuk om de reis van op afstand mee te volgen.

Annette 2023-05-10 09:30:54

Hallo gut gemacht ihr tapferen Pilger Ich hoffe wir sehen uns nächstes Jahr wir laufen auch von Salamanca bis Santiago Lbgr Heidi und Hans🥾🍺🥰

Heidi 2023-05-10 09:53:05

Een speciaal aandenken met pelgrimszegening in de kerk zal eeuwig blijven bestaan, om courage te geven voor de laatste km die de zwaarste zijn. En als beloning voor de hele tocht Salamanca. Veilige terugreis, hartelijk dank voor alle verslagen en foto's ,het was heerlijk. grtjs Mady

Deketelaere Mady 2023-05-10 10:23:15

Wat een schitterende stad zeg. Geniet nog van de laatste momenten. Goede terugreis. Al nagedacht over de volgende? Groetjes aan jezelf, Christine en Hans en Marie Jozef.