Adelaide - Strand - Glorious food & wine

Australië, Tanunda

Dag lieve allemaal,

Een berichtje vanuit de bus op weg naar onze air bnb voor de nacht. Vandaag ben ik lekker op pad geweest in de barossa valley, de wijn regio van Australie. Nou staat deze regio niet alleen bekend om z'n wijn maar ook gewoon om zijn glorieus en verfijnde eten. Het was dan ook zalig. Door de dag 4 wijnproeverijen gehad wat na een tijdje wel veel was. Maar heb weer veel geleerd over wijn, hoe het gemaakt wordt en wat ik nu eigenlijk lekker vind. Als lunch zijn we heerlijk verwend met een assortiment van vlees en kaas, bijna net zo goed als pap en mamma's zaterdag ontbijt ;).

Vrijdag laat ben ik aangekomen in Adelaide waar ik m'n vriendinnetje heb getroffen. Was leuk om elkaar weer na een jaar te zien. Veel verandert maar het was ouderwets gezellig ons weer te zien. We waren allebei gaar dus na het avond eten zijn we bijna rechtstreeks naar bed gegaan.

Zaterdag Adelaide ondekt en natuurlijk weer met de nadruk op mooi eten. Het is best lastig voor te stellen voor een Europeaan, aangezien we in Europa echt verwend zijn in ons verfijnd en geweldig eten. In Australië is dat niet standaard zeg maar, of in ieder geval niet naar mijn smaak ;). Eerste stop was dus het scoren van een onbijtje op de markt, wat uiteindelijk prachtig brood met kaas en avo is geworden. Het klinkt zo simpel, maar oh zo goed met lekkere producten. Voor de avond nog een geitenkaas gescoord, salade chevre amai dat was goed! Ik ben nu onderweg met een voedingsdeskundige en dat is eigenlijk wel leuk. Ze weet heel veel over eten, dat het niet alleen gaat om "gezond" eten maar gewoon om gezond leven :). Mooie mantra.

Na de markt gewoon lekker door Adelaide gelopen en alle hoekjes en straatjes ontdekt. Was er al eerder geweest (2013), dus kon m'n weg al enigszins vinden.

Zondag zijn we naar het strand gegaan, behoorlijk fris. Maar prachtig uitzicht en even uitgewaaid. Het was rond de 15 graden en nog waren er mensen die aan het surfen waren.... Respect (of gewoon gek?).

We zijn bijna op een onze bestemming, morgen op pad naar Alice Springs. Keep you posted when i can! Ik ben in ieder geval enthousiast. Zo'n zin in. Kijk nu al uit naar de sterren hemel!! Maar zal wel koud zijn totdat we ergens bij Darwin komen. Komt goed!