Dag 4: Kastelen, kastelen en ..... nog meer kastelen

Duitsland, Nierstein

Vanmorgen ben ik te laat vertrokken. Ik neem me voor om niet meer zoveel te treuzelen (lag niet aan jou Nicole want het was erg fijn om je weer even te zien).
Dat ik te laat vertrok kwam ook door de ‘ruzie’ die ik wederom had met mijn Garmin. De route laadt hij niet goed in. Later vandaag zal blijken dat dat waarschijnlijk gewoon aan mij lag (zoals gewoonlijk). Apparaten en ik, het blijft een moeilijke combinatie.
Ik besluit om de Garmin gewoon uit te laten. Fietsen langs de Rijn moet me ook zonder navigatie lukken. Ik houd Nicole wel op de hoogte met een app-je op zijn tijd. Dit scheelt ontzettend veel energie blijkbaar. Niet zozeer van mij maar van mijn apparaten. Gisterenmiddag moest ik om ca. 15.00 uur op een terras met mijn oplader aan de slag om mijn telefoon, de Garmin en de powerbank op te laden en zo al mijn apparaten in de lucht te houden. Vandaag had mijn telefoon om 12.00 uur nog gewoon 82% batterij inhoud.
Vandaag ga ik dus kastelen kijken. Hoeveel had je er gehad willen hebben??? De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik me vanmorgen de ogen uit mijn kop gekeken heb. Ik heb er inmiddels vrede mee dat ik de kastelen niet kan bezoeken. Ik schik me in mijn rol als Japanse toerist: gezien en gefotografeerd telt! Om alles te bezichtigen kom ik gewoon nog eens terug met Nicole en de kinderen (als die nog zin hebben om kastelen te bekijken).
Als middageten weer enkele broodjes kaas en een banaan. Ik wist niet dat een broodje kaas (zelfs zonder boter) zo lekker kon zijn.
Na het middagmaal verlaat ik de Rijn en daarom besluit ik om toch de Garmin nog eens aan te zetten. Die is namelijk wel makkelijker dan lezen in het boekje van Reitsma. En verrek, nu lukt het me wel.
Om 16.00 uur arriveer ik in Nierstein (ook weer aan de Rijn). Toch weer een hotel gezocht en na een fijne douche voor de eerste keer een Schnitzel. Omdat het zaterdagavond is neem ik nog een pilsje en dan zodadelijk weer naar bed. Op naar dag 4.

♥️

Nicole van de Wijdeven 2018-04-28 20:12:32

Wat een mooie foto's, heel speciaal om zo toch een beetje met je mee te reizen.

Rita 2018-04-28 20:23:28

Geniet van een welverdiend pilsje Jan!!!

Jordy Reijnhard 2018-04-28 20:27:29

Foto's herkenbaar Jan op de snitzel en pint na. Tip: morgen in Speyer mooie huizen en baseliek en...geniet ervan want overmorgen wordt 't klimmen.

Bernard 2018-04-28 20:38:41

Mooie foto’s Jan, mooie schnitzel ook!😜

Cees 2018-04-28 20:51:41

op naar dag 5!!!

mariska 2018-04-28 20:53:11

Leuk om te lezen wat je meemaakt. En ik geloof wel dat je genoten hebt van al die kastelen onderweg.

Bianca 2018-04-28 20:53:26

geniet er erg van Jan smeren maar voor morgen weer een leuke dag

moeder 2018-04-28 22:15:29

Hadden we toch een paar uurtjes meer aan die route/Garmin moeten besteden Jan! Mooie kastelen trouwens. Succes morgen!!!!

Louis Maas 2018-04-28 22:43:15

Leuk om te horen dat alles goed gaat we komen net van jopie. Goede reis morgen

Bert tijssen 2018-04-29 00:20:23

Leuke om jou verslagen te lezen Jan. Je hebt nog een hele tocht voor de boeg, maar her gaat je lukken. Veel plezier en een goede reis, zodat je over enkele weken weer gezond in Casteren terug bent. Groeten Jan en Leny.

Jan Daemen 2018-04-29 08:54:31

Mooie fotoreportage, Jan! Hopelijk vandaag niet te nat. Goeie reis verder.

Piet G. 2018-04-29 09:41:29

Mooi om te lezen dat het goed gaat en zo te zien werkt het weer ook mee. Veel succes op je tocht en geniet ervan.

Herman en An 2018-04-29 10:38:49

Goed bezig Jan! Ziet er mooi uit allemaal ook!

Ineke van Kimmenade 2018-04-29 14:43:40

Top! mooie reis en vooral veel genieten onderweg.

Janny Dirkx 2018-04-29 18:12:29

Leuk om je zo te volgen. En wat een mooie omgeving! En geniet ervan!