Vrije dag....Raupo bay retreat....

Nieuw-Zeeland, Chorlton

Kim is gister vertrokken naar Christchurch, waar ze een ander huis hebben die ze aan het renoveren zijn. Dat huis zou gesloopt worden, is beschadigd door de aardbeving. Daardoor kon Ron de grond kopen voor alleen land prijs en hij is het huis nu helemaal aan het renoveren. Ze komen pas donderdag weer terug met de leraren die het retreat gaan leiden!

Liz is er alleen vandaag nog, nu samen met haar vriend, Evan, die hier woont en werkt. 's Ochtends zijn we naar het strand gegaan. Evan surft en wij hebben zitten kletsen. We zagen de zeehond weer zwemmen!

's Middags wel wat dingetjes gedaan, kan niet zo goed stil zitten. De was afgemaakt, wat onkruid gewied, een geul gegraven langs de randen in de tuin, als onkruid barrière.
En later nog gewandeld. Super mooie dag vandaag, zonnig, warm, echt zomer. Er hangt allen boven zee een hele lage dikke mist, heel de dag, maar het blijft daar hangen. Een bijzonder gezicht. Dat kan je toch zo hebben, mist wolken die over de bergen en heuvels kruipen. En omslaand weer, afgelopen donderdag was het super warm de hele ochtend, korte broek aan, dik zonnebrand smeren en 's middags sloeg te weer om, het begon te waaien, regenen en het is gelijk koud! Je weet hier nooit waar je aan toe bent. Altijd zorgen dat je op elk weer voorbereid bent.