Op naar Raupo bay retreat center.

Nieuw-Zeeland, Chorlton

's Ochtends mee met de postbus op zijn ronde over Bank Peninsula naar Raupo bay. De postbus route is ook een soort tour, mensen betalen 70,- dollar om rondgereden te worden en wat info. te krijgen over de omgeving. De postbezorger was niet heel erg blij met mijn aanwezigheid. Ik hoefde maar 20,- dollar te betalen, maar krijg wel ook de info. bla bla bla.............Ik stap halverwege toch uit! Hij en Ron, de eigenaar van dit centrum mogen elkaar geloof ik niet zo. Niet echt mijn probleem. Ik was in ieder geval blij om mee te kunnen. Ron en Kim halen mensen niet op en ik heb geen vervoer. Vanaf Akaroa is het zon 45 min. rijden, door de middle of nowhere, wel een hele mooie omgeving! het doet me een beetje aan Waiheke en Great Barrier island denken, misschien iets groener. Het is nu natuurlijk ook zomer aan het worden en dat maakt ook een groot verschil. Alles blijf veranderen. Het is erg mooi om de verschillende seizoenen te kunnen meemaken!
Kim kwam mij ophalen vanaf de plek waar de postbus een teabreak houdt, in Little Akaloa, 10 minuten vanaf het retreatcentrum. Ze moest het vuil wegbrengen en recycling en de verse melk ophalen bij de boer. Na een oprijweg [niet hun eigendom] van 1,1 km. kom je aan bij het retreat centrum. Boven op een heuvel/landtong, uitzicht op zee, weilanden met heel veel schapen [zijn er maar zon 45 miljoen in NZ], prive strand beneden aan de heuvel [15 min. lopen]. Een klein paradijsje!
Het is een klein schalig centrum, woonhuis en een ander gebouw met garage, lesruimte en badkamer en kleine keuken/slaapkamer waar ik op het moment in slaap. Zodra het retreat begint ga ik met een aantal andere in een tent slapen. Gelukkig is het niet meer erg koud, dus dat zal niet tegenvallen!
Ze hebben een kleine tunnelhouse en een groententuin en een permacultuur fruitbomen forest [food forest].

Er is op het moment ook nog een andere wwoofer aan het werken hier, Liz, uit Amerika, hele aardige meid [wel erg amerikaans!].

De eerste dag voornamelijk onkruid gewied uit de groentetuin.
Het is een hele open en vrije sfeer. Er wordt verwacht dat je 4 uur per dag werkt en het zelf indeelt. Ik heb wat taken gekregen en zie maar hoe je het aanpakt en wanneer je het wilt doen! Lekker relaxed!