Another roadtrip! Lake Te Kapo

Nieuw-Zeeland, Lake Te Kapo

's Ochtends mijn huurauto ophalen vanaf het vliegveld. Ik heb een huurauto voor 2 dagen, het is een returncar, heel goedkoop om te huren, je hebt alleen een tijdslimiet.
Ik rij in 2 dagen terug vanaf Queenstown naar Christchurch.
Rond half tien vertokken, via Cromswel naar Lake Punakaike en daarna Lake Te Kapo.
Ik heb halverwege een lifter opgepikt. Een mexicaanse jongen, die nu in Sydney studeerd. Hij was in NZ voor een weekje vakantie en was die ochtend opweg naar Christchurch. Alleen was hij achter gelaten door zijn bus!!! Heel lullig!!! En de volgende ochtend 6 uur ging zijn vlucht terug naar Sydney.
Ik heb hem meegenomen tot Lake Te Kapo en ik heb hem daarna niet meer gezien. Dus ik ga er vanuit dat het liften verder gelukt is!
Bij lake Punakaike gestopt, onwijs blauw, fluoriserend water. De kleur komt door steengruis in het water, het is een gletsjer meer.
Lake Te kapo heeft ook zon heldere, fluoriserende kleur. Naar een uitkijkpunt gereden. Lekker aan het meer gezeten, boek gelezen, Life of Pi. Zonsondergang gezien!
Heerlijke dag, mooi weer, het wordt steeds warmer!