Te Anau en Takaro lodge

Nieuw-Zeeland, Te Anau

Vroeg op om de bus naar Te Anau te nemen. 2,5 uur, slapen...... en toen was ik in het mooie Te Anau, in Fjordland National park! Ik zou pas om 2 uur opgehaald worden door mijn nieuwe wwoof host, dus aardige tijd om Te Anau te verkennen. En aangezien Te Anau niet echt spectaculair is ben ik een mooie wandeling gaan maken langs het meer, naar het begin van de Keppler track. Ik kwam een andere wandelaar tegen en hebben gezellig gekletst tot het begin van de track, waar ik omkeerde en hij verder ging naar de eerst hut!

Aangekomen op Takarolodge, via een 7 km. lange oprit, door prachtige natuur, wat gegeten en aan het werk. Twee uur in de tuin gewerkt, rucola plukken en onkruid wieden. Ja, ook de eerste dag moet je je bed en je eten verdienen!!!
Het is prachtig hier, uitzicht over besneeuwde bergen aan alle kanten. Bossen, weiland, loslopend wild, herten, schapen en koeien grazen vrij.....Er loopt een rivier doorheen. Heel heel mooi ! Takaro lodge is een soort retreat center, waar je voor heel veel geld een huisje kunt huren [ 7.500,- per week OMG Way to much!].

We zijn hier met een grote groep wwoofers, zon 10 gemiddeld, heel gezellig!

Fijn om weer regelmatig een verslag te lezen van je whereabouts. Komt wel even vreemd over wwoofing en dan zo'n prijs voor een weekje.