Laatste dag retreat

Nieuw-Zeeland, Wangapeka

Het zit er op de 23 dagen silent retreat. Wat een ervaring. Zoveel geleerd over meditatie, kijken naar jezelf, leren kijken en waarderen van de wereld om je heen en de verbondenheid die we allemaal hebben. Zien hoe de wereld een groot samenwerkend en verbonden organisme is. De een kan niet zonder de ander. Zonder de bomen kunnen wij niet ademen, zonder alle kleine beestjes en bacteriën om ons heen, op ons lichaam kunnen wij niet leven! Het lijkt allemaal zo van zelf sprekend en theoretisch weet je hoe het allemaal in elkaar zit. Maar het echt begrijpen, het echt voelen hoe een geweldig systeem het is en hoe veel waardering je kunt hebben voor het leven is iets heel anders. Deze afgelopen weken zijn best moeilijk en confronterend geweest, maar het heeft mij heel veel gebracht! En het is nog maar het begin een klein kijkje in de wereld van meditatie en een completer mens worden.
Ik heb heel veel respect voor alle mensen hier die dit centrum op hebben gezet en levend houden en waardering voor de mooie kans die ik heb gekregen om hier aan mee te mogen doen.
De open sfeer en het gevoel van heel welcome te zijn. Voor iedereen die hier komt is het een thuis!