2e dag Abel Tasman National park

Nieuw-Zeeland, Abel tasman National park

Vroep op, rond 6:30. Bij Onetahuti bay is een rivier overgang waar je voor een bepaalde tijd overheen moet anders wordt het tij te hoog!
Het laagtij was vandaag rond 8:30 en ze zeiden dat je 2 uur ervoor of erna eroverheen moet. En vanaf Barkbay is het zon 2 uur lopen.
Na een snel ontbijt vertrokken rond half 8! Een super mooie dag, zon, blauwe lucht, nog wel een beetje fris!
Het lopen ging vrij snel, heb er aardig de pas in en in mijn eentje neem ik niet zoveel pauzes...
Probeerde wel rustig aan te doen, maar was uiteindelijk rond 11 uur al op mijn eind bestemming. Doorgelopen naar de Awaroa hut, wc stop, daar even gekletst met de ouder dames die daar ook heen gelopen waren [waren vroeg vertrokken!]. Daarna opzoek naar mijn watertaxi pick-up spot. Dat was nog zon 40 min. lopen vanaf de Awaroa hut. Daar op een mooi strand zitten wachten op de taxi die pas rond 2:30 zou komen. Wat armbandjes geknopt, van het uitzicht genoten. Weer twee super mooie dagen gehad, het is echt heel heel erg mooi hier !!!
Met de watertaxi nog een soort sightseeing gehad. Ik was de eerste pick-up en we moesten nog op aardig wat andere plekken mensen oppikken. We zijn ook een inham in geweest, heel smal, waar zeehonden aan het zwemmen waren, heel gaaf.
We waren terug in Marahau rond 4 uur en vandaar de bus naar Motueka.
1 Nachtje in Motueka, even relaxen, slapen, wat hard nodig is en morgen naar Nelson!