Abel Tasman National park

Nieuw-Zeeland, Abel Tasman National park

Vandaag ga ik beginnen aan mijn 2 daagse tocht door het Abel Tasman National park !!!! [Jeuuhhh...]
Opgehaald bij mijn hostel in de ochtend, het is nog zon uurtje rijden vanaf Nelson.
In Marahau, bij het begin van the track begonnen. Op stilwell bay even pauze gehouden. Door naar Anchorage bay, Torrent bay was mijn volgende pauze...en alweer over de helft.
Aan het einde van de middag, na zon 25 km. lopen, was ik in Bark Bay. Ik overnacht in een hut. Deze hut is voor 34 personen, heeft 4 grote bunkbedden met matrassen. Wc's buiten, je neemt verder alles zelf mee! Er zijn in deze hut ook geen kookvoorzieningen, dus had eten mee genomen wat koud ook lekker is. Wel was er een openhaard om ons lekker warm te houden en wat kaarsen, want er is verder ook geen licht!
Op het strand van de zonsondergang genoten en vroeg naar bed, moe en het is toch donker, valt weinig te doen!
Er zijn 8 andere mensen in de hut, 3 oudere dames en wat jongere mensen, we lopen allemaal andere gedeeltes van de route!
Je kan met de watertaxi afgezet worden en opgehaald waar je maar wilt...

Het is wel even anders lopen met een zware rugzak op en valt de mijne nog wel mee, maar had niet mijn grote backpack en de andere is niet echt gemaakt voor lange wandelingen. Volgende wandeling neem ik mijn goeie backpack mee!