Afscheid van het Noordereiland ...

Nieuw-Zeeland, Picton

De ferry naar The South Island !!!
Heb het gevoel naar een ander land te gaan en afscheid te nemen van mijn vertrouwde plek.... maar kijk uit naar alle mooie dingen die het zuidereiland mij gaat brengen!

Na wat vertraging vertrokken met de Ferry richting zee. Met de fijne waarschuwingen van het heftige weer en de 3 tot 6 meter hoge golven in het vooruitzicht. Hmmm.......werd al een beetje bezorgd. In het begin viel het nog mee en zag het er mooi uit. Maar al gauw begon ik me niet echt geweldig te voelen en na een tijdje besloten om naar beneden te gaan en ergens te gaan liggen. Ging niet helemaal zoals gewenst. Kon gelukkig net de wc halen om mijn maag te legen [ en mijn neuspiercing verdween ook ergens......]! Ergens gaan liggen en dat ging redelijk. Gelukkig was het niet een hele lange tocht en zodra we de Malborough sounds ingingen werd het kalm en kon ik weer rechtop zitten!
Had me verheugd op een mooie tocht, maar helaas werd het ietsje anders. Tot nu toe erg veel geluk gehad met het weer als ik moest vliegen of een boottochtje maakte!

In Picton een hostel gezocht en opzoek naar een nieuwe piercing! Neuspiercingen groeien erg snel dicht, soms al binnen een paar uur lastig om iets er doorheen te krijgen. Geen winkel in Picton, dus gelift naar Blenheim, zon 20 km. verderop en daar hadden ze gelukkig een winkel met keus genoeg. Gelijk maar extra gekocht voor het geval ik er nog een kwijt raak. En het koste wat moeite om hem er weer in te krijgen, moest goed doordrukken, auwhh!
En weer terug gelift, wat ook weer snel lukte.

In mijn hostel lekker gedoucht en eten klaar gemaakt. Inmiddels wel honger gekregen en mijn maag is nog steeds een beetje van streek. Sommige mensen voelen zich gelijk helemaal beter als ze weer aan land zijn, maar ik heb het gevoel of ik de marathon heb gelopen en ben moe! Heb nog steeds niet een wondermiddel gevonden tegen zeeziekte!!!

Het is hier prachtig, bergen, groen en zonnig!!! :)