Brand....

Nieuw-Zeeland, Wangateau

Vreemde dag !!!
Eerst gewoon gewerkt, lekker bezig geweest. Schoon gemaakt en geplant. Na een snelle lunch vertrokken naar Matakana. Ik wilde de middag even weg zijn van de farm en ergens een lekkere koffie drinken en internetten. Ik stak de weg over om te liften en er stopte al iemand, gaat erg makkelijk hier!
Terug liften was ook erg snel en tijdens het terug lopen kwam ik drie brandweer wagens tegen. En ik dacht nog, als het maar niet op de farm is. Maar dat was het dus wel.
Brian de zoon van Fabrice heeft het aangestoken, een oude stoel, in het bijgebouw waar voornamelijk boeken en spullen opgeslagen staan. Ze hoorden het glas springen en iedereen heeft als een gek water uit de regentonnen gebruikt om het te blussen en zo hebben ze het vrij snel onder controle gekregen. Maar uiteindelijk toch veel schade en stress !!! Geholpen met opruimen, glas, verbranden boeken etc... Brian zei eerst dat hij het niet gedaan had , maar zijn verhaal werd steeds anders en uiteindelijk werd het duidelijk dat hij het wel gedaan heeft en brak de hell los! Fabrice is nogal aggresief en Brian kan erg goed gillen. Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar het was niet echt leuk om mee te maken. En een van de redenen waarom ik daar weg wilde is ook de relatie tussen Fabrice en Brian en hoe iedereen met elkaar omgaat. Er heerst nogal veel agressie en stress op deze farm, waar ik geen deel van wil uitmaken.

Het was een rare dag en vervelende manier om deze wwoof ervaring af te sluiten. Iedereen was een beetje down en moe 's avonds. We hebben 2 films gekeken en zijn toen gaan slapen.

Ja dat begrijp ik dat dit niet leuk was maar zo kom je wel van alles tegen.Hoop dat hierna het tegenover gestelde is veel plezier Gr. Van ons

Marianne 2013-08-02 13:39:00

Ja, ik maak zeker van alles mee! x