Weed workshop...

Nieuw-Zeeland, Papamoa

Met zijn vieren vanuit Katikati gereden naar Julia's weed workshop. De 3 andere vrouwen ken ik van de permablitz dagen. Marie is een wat oudere dame die haar tuin heeft laten blitzen en waar we zijn wezen kijken. Carolyn organiseerd de permablitzdagen samen met haar man Hugo. Katherine komt uit Waihi en is ook een wwoofhost en heeft een biologische erkenning voor haar tuin.

De workshop was in het huis van Jane in Papamoa. Julia heeft van alles uitgelegd over de verschillende onkruid soorten en hoe je ze herkent. Daarna hebben we een ronde gemaakt door de tuin om alles te bekijken en te proeven. Daarna kregen we een demonstratie hoe je een weed-smoothie maakt en ze had een weed-pesto en hummus gemaakt. Allemaal erg lekker. Hele leuke en interessante workshop. Thuis de volgende dag gelijk een wwed-hummus met kikker erwten gemaakt.

Na de workshop langs het tuincentrum gereden en daar een hele tijd zitten beppen! Erg gezellig dag gehad! :)

En een pinenut tree voor Jo en Rex gekocht. Over tien jaar kan ik langs om te kijken of hij vruchten produceert !!!

De Kawakawa maakt een hele lekkere thee