Opzoek naar een velg en Salsa Tauranga....

Nieuw-Zeeland, Tauranga

Opzoek naar een wielvelg....weer iets wat ik mezelf niet echt zag doen tijdens mijn reis in New Zealand. Maar afgelopen week iets geraakt op de brug bij Beth en Andy en een lekke band en beschadigde velg. De garage vertelde dat er in Tauranga een Pick a Part, auto sloop is waar je voor heel weinig onderdelen kunt halen. Je moet ze zelf zoeken en van de auto afhalen en je betaald een klein bedrag om het mee te nemen.
Wij met ons mooie vest opzoek, eerst het verkeerde nummer! En daarna hulp gevraagd. Maar de auto is iets te nieuw en ze hadden alleen oude velgen, met net even andere maten :( ! Dus geen succes. Dan maar via de garage bestellen en iets meer betalen. In ieder geval gelachen.
Langs het tuincentrum op kleine biologisch geteelde groenten plantjes te halen, die ik komende week ergens in de tuin ga poten.

We waren uit eindelijk pas rond half 5 in Mt. Maunganui, maar toch de berg beklommen, laatste restjes van de zonsondergang gezien en in het pikke donker de berg weeg afgestrompeld. Boven op de berg nog een klein concertje van een Kiwi met een Jukulele, kon erg mooi zingen!
In Tauranga bij een gezellig Japans restaurantje sushi gegeten en
daarna naar de Salsa in Tauranga samen met Sylvia [de spaanse wwoofer die een paar daagjes bij ons logeerd]. Super gezellig dag en avond gehad !!!