Weer een bijzondere dag !!!

Nieuw-Zeeland, Otaki

Vanochtend een stuk grond klaar gemaakt voor een greenhouse [met plastic geen glas]. Onkruid gewied en gesheet mulched. Na de lunch was het tijd voor de vleeskippen te slachten.....
Eerst onderste boven hangen, worden ze een beetje wazig van en daarna keeldoorsnijden, leegbloeden wat gepaard gaat met veel spasmens. Daarna binnen in heet water en plukken, ingewanden verwijderen en in stukken hakken
In eerste instantie gemixte gevoelens, maar dit is hoe het werkt met al ons vlees. Deze kippen groeien hierop op een mooi stuk land, krijgen biologisch eten, hebben een goed leven en worden op een snelle manier geslacht.
Het is zo makkelijk om je ogen te sluiten voor hoe ons vlees op ons bord terecht komt. En het is iets wat ik ook erg belangrijk vind om te weten dat de dieren goed behandeld worden en wat ik eet gezond is.
Zodra je bezig bent met plukken verliest het dier zijn dier zijn en zie je het meer als eten. Bijzonder hoe onze hersenen, emoties dit verwerken en je zo makkelijk je objectie van iets veranderd.

Dus je hebt zelf geplukte kip gegeten?

Marianne 2013-06-11 12:56:16

jep! smaakte goed .......