Liften naar Wellington

Nieuw-Zeeland, Wellington

Vroeg op om weer verder te trekken naar Wellington. Het is nog een aardig eind vanaf Rotorua. Eerst naar de main road gelopen, was nog vrij ver, valt best tegen met een zware backpack op je rug en buik! Maar mijn tas nog niet op de grond gezet en alweer een lift. Deze chauffeur regelde mijn volgende rit, vlak bij Taupo afgezet, op een beetje slecht punt. Maar na 5 minuten een andere lift die me iets verderop op een betere plek af heeft gezet. Daar na nog geen 5minuten een volgende lift. 2 werklui opweg , achteruit rijdend op de vluchtstrook [schoulder], moet je in neder land toch niet proberen ! Zij hebben mij afgezet bij een truckstop. Dat was de beste manier om een goede rechtstreekse lift te krijgen naar Wellington [nog zon 4/5 uur rijden]. De dessert road was afgesloten [om tongariro nat. park heen] door de sneeuw en gladheid en ongelukken die eerder die nacht waren gebeurd. Het viel mee en na zon 1,5 uur wachten konden we verder [rond half 12]. Gelijk een lift met een jonge chauffeur, Matt 25 jaar. Hij werkt af en toe een paar maanden voor zijn ouders als chauffeur en gaat daarna weer reizen. Hij vertrok nu ook in 10 dagen naar Europa [beginnend in Amsterdam]! Hele gezellige dag gehad. We waren rond 5 uur in Wellington, stijf en moe, maar ik was in een dag in Wellington!
Lopend naar het centrum vanaf de Freight ferry terminal, was best nog een eind, zon 2km. zeker. Was erg blij om uit eindelijk mijn hostel te vinden en lekker te kunnen zitten. Geen zin meer om te koken dus bij een Koreaans restaurantje gegeten!