Op naar Rotorua......

Nieuw-Zeeland, Rotorua

Jo heeft me 's ochtends afgezet op een goede lift plek in Rotorua. Ik had binnen 5 minuten een lift...........ze laten je hier als vrouw alleen niet langs staan! Al mijn liften zijn wat oudere mannen met kinderen [dochters vooral] die je graag veilig ergens afzetten. Ik krijg van iedereen een waarschuwing dat je vooral moet oppassen met liften. Maar het werkt aardig in mijn voordeel en het is erg makkelijk om zo NZ door te crossen!
Ik had eigenlijk een busticket geboekt vanuit Tauranga naar Rotorua, maar de Truck driver ging richting Rotorua en hij heeft mijn 2e lift geregeld en zo was ik om half elf al in Rotorua. Het is leuk en gezellig om te liften , geeft je weer een ander praatje en je ontmoet allerlei soorten mensen.

Vandaag Rotorua verkennen. Kijken of ik nog iets herken. Ben er 7 jaar geleden ook geweest. De geur komt me in ieder geval bekend voor. Een rotte eieren lucht. Zwavel! Vanaf het meer en de hotpools!
Het is vandaag wel een frisse dag, een echte herfstdag. En het wordt alleen maar kouder hoe zuidelijker ik ga.
In Wellington kan ik mezelf in ieder geval lekker warm dansen en zal ik geen last hebben van de kou....... :)

Weer een ander plekje ik ben benieuwd wat je nu gaat doen.het weer verschilt niet met hier het is 12 tot 14gr af en toe een dag 20gr.gr van ons Marianne xxxx