Sheet mulching

Nieuw-Zeeland, Katikati

3 tuinbeddingen gemaakt, met behulp van sheet mulching! Een andere techniek om de grond vruchtbaar te maken , maar niet elke keer compost te hoeven toevoegen en erop te wachten. Je bouwt laag over laag op. Varkensmest, natte kranten, gras, houtsnippers, aarde [nu ook nog wat extra voedingsstoffen] en daarna kan je iets planten. De compost vormt zich onder de groeiende planten en geeft hierdoor minder werk. Op deze farm is het een test om te kijken of dit net zo goed werkt!
Verder nog wat onkruid gewied en daarna begon het een beetje te regenen.
Na de lunch Rex een voetreflexmassage gegeven en aan het einde van de middag ook aan Jo. Fijn om zo elkaars vaardigheden te kunnen delen!
Inmiddels mensen op facebook en via email aan het bombaderen om een slaapplek en mee te kunnen in de auto naar Wellington voor het Salsa congres!!!
Liften en op deze manier rondtrekken geeft zoveel, je ontmoet zoveel verschillende mensen en het scheelt je natuurlijk ook geld!
Ik ben niet heel erg dol op slapen in de hostels heb ik wel gemerkt , dus als het anders kan is het fijn!!!

Heb het wil laten lezen kan hij wat van leren voor zijn tuin.Je doet daar wel leuke dingen en steek er veel van op.Hoop dat het lukt om een lift te krijgen naar dat concert veel geluk.

Marianne 2013-05-22 20:59:55

Wat ik nu zo leuk vind is dat er oude technieken gebruikt worden om grond vruchtbaar te maken. Want de "sheet mulching" is een manier die opa altijd al gebruik heeft met zijn platglas. Eerst een kuil graven daar allerlei planten afval in doen en dan weer afdekken. En het werkt fantastisch. We zullen eerdaags eens wat foto's sturen van de verbouwing.