Butchers !!!

Nieuw-Zeeland, okiwi, great barrier island

Butchering a sheep and lamb:

We hebben een 2 schapen, 2 jaar en een van 6 jaar geslacht. Gerald had ze twee dagen eerder gedood en opgehangen. We hebben allemaal geholpen om het in mooie stukken te hakken en het oudere schaap werd gebruikt voor gehakt en ging de gehakt molen in. Was een bijzonder, maar leuk klusje. Interessant om te zien hoe dat in zijn werk gaat. En zo houden ze hun vlees voorraad op pijl. 's avonds een mousaka schotel gegeten met vers schapen gehakt, erg lekker !!!

's middags gerelaxed. Eerst naar het cafe gelopen [ is 3 dagen open van 9 to 3 uur], daar wat gedronken. Verder Salsa muziekje geluisterd, boek gelezen.
Vandaag heel de dag regen gehad. Zijn ze hier erg blij mee, na de hele droge zomer. En een middagje een beetje hangen is ook prima.

We worden hier erg goed gevoed. Super lekker, vers en veel eten. Het is echt komisch hoeveel iedereen hier kan eten en er van aan het genieten zijn. Zijn nu met 5 vrouwen en Gerald is de enige man!