Russel en helaas de Laatste dag Paihia !

Nieuw-Zeeland, Paihia

's ochtends eerst uitgecheckt, gelukkig kunnen mijn spullen blijven staan en mag ik tot ik weg ga overal gebruik van maken.

Met de Ferry over gevaren naar Russel [de eerste stad van New Zealand]. Gezellig zitten kletsen met een oudere dame, die in Paihia opgegroeid is en nu haar dochter en kleinzoon ging bezoeken in Russel. Rond gaan lopen en de omgeving verkennen, een route door het bos genomen naar "The Flagstaf". Het gebied is beschermt en het is kiwi terrein. Er rende er 1 langs mijn voeten, toen dacht ik eerst dat ik het me verbeelde, maar een klein stukje verder op kwam ik nog een kiwi tegen, die op zijn gemak aan het eten was. Het is vrij uitzonderlijk om een kiwi tegen te komen en zeker overdag [kiwi's zijn nachtdieren]. Ik helemaal blij, kan ik toch maar zeggen dat ik een kiwi in het wild heb gezien !!!
The Flagstaf heeft een bijzonder verhaal, 4 of 5 keer neergehakt door een Maori chief en weer opgezet door de Engelse. Heeft met de conflicten te maken tussen de Maori's en de Engelsen aan het begin van New Zealand, tot er een nationale vlag kwam voor New Zealand en ze besloten om in vrede samen te leven, vele jaren en doden later.
Aan de andere kant van de berg ligt "long beach", daar ook heen gelopen en op een bankje geluncht. Zat een ouder echtpaar naast mij uit Engeland, een tijdje mee zitten praten [hun zoon is net naar Auclkand geëmigreerd].
Met de Ferry terug gevaren en terug naar mijn hostel om mijn spullen op te halen.

Einde van de dag met de "Naked bus" terug naar Auckland !
Weer 3,5 uur in de bus, de bus stop ongeveer elk uur zodat je naar de wc kunt, heel fijn!
[naked staat voor , weinig extra kosten, lekker goedkoop, goeie deals om een beetje goedkoop door New Zealand te reizen].
's avonds naar een salsa feestje geweest, waar ik zondag ook heen ben geweest, gezellige avond gehad.

Won, inderdaad een bofkont als je een kiwi in het wild hebt gezien! En dan bedoel ik uiteraard niet die groene vruchten!