Urban retreat in Nelson

Nieuw-Zeeland, Nelson

Paar daagjes in Nelson !!!

Ik volg een Urban retreat bij een van de leraren, Bonni, van de Wangapeka. Het is meer gericht op Urban, stadsleven. Zaterdag een halvedag, bij Diane en Duncan overnacht. Gister op gepast op hun twee zoons, Kyle en Finny, was gezellig! Leuk en gastvrij gezin. Vanochtend naar een Chenreizig meditatie geweest, begeleid door Bonnie, erg fijn. En samen met Jane, een andere sangha member, wat gaan drinken. Jane organiseerd de winter retreat weekends en ik maak de menu's en help met koken de eerste 3 weekenden. Was er gezellig en hele leuke en lieve vrouw. Die ook in The Board zit, en ik ga solliciteren op de functie landcaretaker en zij staat volledig achter mij.

De functie als landcaretaker houdt in dat ik al het buitenwerk doe, tuinieren, houthakken, onderhoud gebouwen en watersystemen etc.... Uitdagend, maar ook erg leuk en leerzaam. Het enige opstakel nu is werken met de kettingzaag, wat ik ook graag zou leren en voor op cursus kan. Maar we zien wel wat er gaat gebeuren. Iedereen is erg enthousiast, Louise en ik zijn een goed team, dus wie weet gaat dit lukken. Eerst even de volgende board meeting afwachten, hopelijk weet ik meer over twee weken.

Vanavond weer een retreat meeting en daarna terug naar de Wangapeka. Het is erg leuk en leerzaam, en zeer de moeite waard, maar ook vermoeiend het heen en weer rijden en het liefst ben ik gewoon op de Wangapeka. In de rust en natuur en lekker buiten aan het werk.
Regent het wel op het moment en is het fris, dus qua timing is het perfect. Geeft mij de tijd om tijd achter de computer door te brengen en de menu's te maken. Heb op het moment ook een klein buikgriepje, wat hopelijk in een paar dagen ook weer voorbij is. Welcome to winter, de koudjes gaan flink rond.

Hoi Irene, tijd gaat snel en ik was benieuwd hoe je terugkeer naar nieuw Zeeland was bevallen, maar weer helemaal op je plek zo te lezen! Jammer van de office caretaker, maar positieve signalen voor de functie van land taker, zal voor je blijven duimen! Hier gaat het goed, ik kan je nu ook vertellen dat ik de volgende 'levensfase' in ga: ik ga trouwen met Jorrit en in december verwachten we zelfs een kleine! Het voelt erg goed en ik ben helemaal gelukkig en tevreden! In september trouwen we voor de wet en in kleine kring, volgend jaar zomer trouwen we voor de kerk, met feest en alles. We gaan in huis ook nog wat klussen om een extra kamer te creëren, blijven lekker bezig dus. Veel plezier daar! Liefs José P.s. Mijn ouders zijn op de grens tussen Polen en oost-Duitsland op vakantie geweest, bij rugen, en vonden de natuur daar ook wel wat op nieuw Zeeland lijken!