Op weg.

Duitsland, Kleef

En dan is het maandag de dag van vertrek. Mijn lieve vriendin Margriet springt op een zeer vroeg tijdstip haar bed uit om uit te zwaaien en foto's te maken. Mede-wandelaar Rainer komt uit de boekenstad gewandeld met handschoenen aan en een sjaal om. Het is dan ongeveer 4°,nog een praatje met de buurvrouw en we gaan het avontuur tegemoet.
Verrassend mooi is de route door de groene Achterhoek.

Meteen onderweg al leuke ontmoetingen, een blaar en de noodzaak om een wonderzalfje te halen voor te kleine voeten in te grote schoenen.
Het plezier is er niet minder om. Vlak voor we bij een eerste camping komen komt een vrouw haar huis uitrennen, "bon camino" roept ze naar ons. Dan volgt een gesprek aan de keukentafel met koffie en cake. Ursula is een echte pelgrim en vertelt in geuren en kleuren over haar tochten naar Santiago de Compostella terwijl manlief trots meeluistert.

Daarna op de camping bij Ans, een dreigende lucht en dan regen. In de gastenkamer luisteren we naar haar mooie verhalen vol droge Achterhoekse humor.
De volgende dag staan we ineens voor de Rijn na een prachtige wandeling. In Rees zijn we dan, het doel is Bislich waar we overnachten bij vrienden van Rainer, die ons de volgende dag begeleiden naar het pontje over de Rijn naar Xanten. Dan wandelen we naar de camping aldaar waar we behoorlijk uitgeput aankomen. Bos, het gefluit van vogels en een mooie zonsondergang is wat we krijgen, ook kou in onze tentjes.

De volgende dag gaat het verder, de man met de kleine voeten en grote schoenen verwisselt zijn wandelschoenen voor waterschoentjes. Hij weet dan nog niet dat hij daar 20 km mee moet lopen naar Alpen, wat de volgende etappe is. Het laatste stuk een en al lange lange verharde wegen. Kapot gelopen komen we in Alpen aan, de camping redden we niet op de benenwagen. De receptie bellen, een taxi regelen, op het verkeerde punt afgezet worden en drie mannetjes die ons precies voor sluitingstijd afzetten. Dan regen, wind en een maaltijd in de wasmachine ruimte van de camping en veel lol.

Vandaag een klein stukje lopen naar het klooster in Kamp, koffie drinken , taart eten en wachten op Magnus die Rainer komt halen. Ik word naar een camping gebracht na een dikke regenbui, geef een demonstratie tent opzetten, dan afscheid nemen met een blij hart om morgen de rest van mijn tocht solo te vervolgen.

Ina! Awesome Ina, ik ben ontroerd. En een beetje jaloers. Alle geluk & plezier op deze ongetwijfeld wonderlijke voettocht. Wat zie je er opgewekt uit en zo leest het ook. Kijk, luister, ruik, hoor en voel maar goed en blijf schrijven! En vloggen! (Alleen als je zin hebt, hoor.) (Nee dat was een grapje. Ook als je geen zin hebt.) (Voor Lienke.) Liefs, Lieke

Lieke 2019-05-11 10:04:41

Lieve, lieve Ina: "Wat bu-j toch ok een Bikkel!!!" Fijn dat je er ondanks kou, weer en wind evengoed zóveel plezier aan beleeft!!! En dan nu solo verder... Héél heel veel moois op de verdere route!!! warme knuffel van Ankh (in bewondering!!!!!)