cultuur snuiven

Australië, Melbourne

ja daar zijn we weer.. laten we beginnen met de cultuur:
wist je dat:

* Melbourne 4 miljoen inwoners heeft
* Melbourne het grootste tramnetwerk ter wereld heeft ruim 250 km
* Melbourne licensies verleent aan straatartiesten die graffiti spuiten om de stad op te fleuren( precies andersom met Europa)
* Australie nog steeds een vossenplaag heeft omdat honderden jaren terug de Europeanen vossen uit hebben gezet om er vervolgens voor hun plezier erop te kunnen jagen.

Afgelopen dagen zijn voorbij gevlogen... jeetje wat gaat dat snel pfff.. Druk bezig geweest met werk zoeken, woensdag mijn eerste job interview voor funt raising ( niet het leukste baantje maar geld is geld) en misschien bellen ze me terug voor een baan als dierenarts assistent duimen dus..

Ook in deze dagen mijn eerste tour naar philip Island geweest, werkelijk een feestje.
Philip Island is het enige eiland in Australie waar een hele populatie dwergpiguins woont, ze zijn ontiegelijk schattig en je kunt ze zo in je tas mee naar huis nemen ( dus pap en mam we moeten even een zwembad bij de Boogaard realiseren) want ik heb er natuurlijk een aantal meegenomen haha...

nu even wat informatie over de piguins:
wist je dat:

* piguins 6 tot 8 weken achter elkaar in de oceaan doorbrengen en ze daar alleen maar vis eten
* Piguins alleen maar vis eten
* Piguins kunnen slapen onder water ( ongeveer 20 minuten per keer)
* Piguins hele dappere dieren zijn ( want ze hebben in het water en op het land een hoop roofdieren)
* Piguins vlak na zonsondergang aan land komen
* Piguins hele gevoelige ogen hebben je ze daarom niet mag fotograferen, omdat ze door het ligt van de camera ziek kunnen worden en daardoor gaan overgeven en dus niet meer genoeg kracht hebben om terug te gaan naar de oceaan( ik heb dus geen foto's)
nou terug naar de tour:

we zijn begonnnen in moonlit sanctuary: hier waren een hoop dieren uit Victoria te zien waaronder de Wallibi's deze kon je voeren....... soooooo cuuutteee you got to love them.
Hierna zijn we naar een grote farm geweest waar er een show schaap scheren was.. dit duurde ongeveer 2 en een halve minuut... dus niet te vaak met je ogenn knipperen haha, vervolgens hebben we Indiana Jones gezien met de zweep en natuurlijk heb ik zelf ook geprobeerd te klapperen met de zweep.... nobody is gonna stop me. :p

Hierna zijn we naar een conservatie centrum voor wilde koala's geweest en een van heel dichtbij gezien.. wij even geluk hebben :)

en toen door naar de meest winderge plek van Philip Island maar wel een prachtig strand, om vervolgens door te rijden naar de Piguin parade. A real moment of happines

tot de volgende keer

Leuk om te lezen dat je je goed amuseert. En we leren er ook nog van. Veel plezier en tot de volgende keer.

Anita 2016-06-24 11:35:16

Hoi Elise, cultuur snuiven en veel geleerd. Super, je ervaringen en toi toi toi dat ze je terugbellen. Nog veel plezier en happines!