Een duik in het onbekende!

België, Gent

Ik zit met een microbe. Het is er ééntje die zich aan een razendsnel tempo verspreidt. Het is een reismicrobe. Die hou je moeilijk onder bedwang. Eenmaal de microbe groeit, ga ik dromen. Dromen leiden tot plannen. Plannen leiden tot actie. Actie is de beste behandeling. En daarom vertrek ik bijna, 1 september. 85 dagen Zuidelijk Afrika. Namibië, Botswana, Zambia & Malawi. Dat is mijn plan.

Waarom koos ik voor deze bestemming(en)? Omdat ik mijn hart verloor in Afrika, dat zeker. Omdat de reisorganisatie KrisKras vzw waarbij ik reisbegeleider ben mij de kans geeft om een reis doorheen Namibië te begeleiden, dat ook. Daarnaast ben ik afgestudeerd, voor even dan toch, want levenslang leren staat op mijn to-do list en You get educated by traveling ook. Mijn deeltijdse job zit er op, ik heb mijn studentenkot verlaten, … ik ben dus klaar voor een duik in het onbekende!

Ik ben een perfectionist, maar als ik reis dan hoeft de i plots geen puntje meer. Reizen is voor mij tot rust komen, natuuravontuur opzoeken, genieten en stilstaan. Steeds weer nam ik de voorbije jaren het voornemen om mijn hectische leven wat minder hectisch te maken. Steeds weer betrapte ik mezelf erop dat mijn leven alleen maar hectischer werd. Daarom is één van mijn voornemens voor de komende drie maanden: tijd nemen en maken, voor mezelf.

Ik vertrek binnen vijf dagen, samen met zeven andere twintigers naar Namibië. We zullen er rondtrekken met onze minibus en tenten, maar vooral met elkaar. Vanuit Windhoek vertrekken we zuidwaarts, via de uitgedoofde vulkaan Brukkaros, naar Keetmanshoop, dan naar de Fish River Canyon en vervolgens rijden we weer noordwaarts via Lüderitz en Kolmanskop door de Sossus- en Deadvlei naar Swakopmund. Na wat actie in deze stad gaan we doorheen Skeleton Coast Park op bezoek bij de Himbakraal. Daarna zullen we groot en klein wild spotten in Etosha National Park, nog een stop bij de San maken om tot slot via Waterberg plateau terug in Windhoek te stranden.

24 september vertrekken mijn zeven reisgezellen terug naar België. Ik niet. Ik blijf. Ik ben pas twee maanden later terug in België. Even uitrusten in Namibië en dan verdertrekken is het plan. Een kleine maand alleen door Botswana, vervolgens vergezelt mijn mama me in Zambia en ik eindig mijn reis weer alleen in Malawi.

Zal ik regelmatig een berichtje posten op deze blog? Ik beloof niets. Ik kijk eerlijk gezegd uit naar een digital detox. Het steeds (online) bereikbaar zijn vind ik soms echt vermoeiend. Ik reken erop dat ik de digitale wereld even zal kunnen missen en de digitale wereld mij. Toch doe ik mijn best om de bezorgden, nieuwsgierigen en reisbloggers onder jullie af en toe wat bloglectuur te bezorgen. Via deze pindat blog kan ik jullie met korte berichtjes en enkele foto's laten meegenieten van mijn avontuur.

Je hoort nog van me!

Heleen, veel fun en geen pech onderweg. maak er een fijne tijd van en geniet van de vrijheid. Ben benieuwd naar je verdere avontuur. Groetjes Gilbert