Zierikzee-Zwarte Woud

Duitsland, Schliengen

Ongeveer kwart over 8 vertrokken richting het Zwarte Woud. Een afstand van ongeveer 700 km. Goed te doen dus. De reis gaat voorspoedig. We beginnen wel met redelijk wat regen en lage temperaturen (7 graden). Bij Antwerpen, Brussel en Luxemburg wat drukte maar over het algemeen rijdt het goed door. Het weer wordt onderweg steeds beter. Als we bij Straatsburg Duitsland in rijden is het inmiddels 20 graden en dit loopt op tot ca. 22 graden.
Onderweg komen we nog door Neuenburg. Hier zijn we heel lang geleden met de Fiat 127 van Bas en Gonny nog wel eens gestrand met een kapotte benzinepomp. We waren toen onderweg naar Champéry.
Ons hotel (Landhotel Graf) ligt in een klein dorpje Obereggenen in de gemeente Schliengen. Er is niet veel te beleven maar ligt wel erg mooi tussen de heuvels van het Zwarte Woud. Het is inmiddels behoorlijk warm en we dineren in de zon op het terras. Josee eet een flinke forel en zelf hou ik het bij een echte Duitse schnitzel. We drinken de lokale witte wijn van het vat en als toetje komt er ijs met verse aardbeien en koffie op de tafel (3x raden hoe de verdeling was).
Morgen schijnt het prachtig weer te worden. We hebben al een mooie wandelroute uitgekozen. Vanavond lekker vroeg naar bed om morgen weer fris en fruitig aan de wandeling te kunnen beginnen.