Naar huis :( ................. :)

Nederland, Zwaag

Vandaag gaan we weer naar huis! We hebben een prachtige en onvergelijkelijk tijd gehad, maar na drie weken non stop genieten zijn we moe en is het goed zo. Lekker naar Nederland, lekker naar huis. We zijn om rond half acht opgestaan. Terwijl ik onder de douche stond, heeft Bas de huurauto uitgeruimd en een deel van de bagage ingepakt. Zodra ik was aangekleed zijn we eerst gaan ontbijten. De rest van het inpakken hebben we erna gedaan. Rond 9.45 uur zijn we uit gaan checken, want de huurauto moest om 10.00 uur ingeleverd worden bij het vliegveld.
Omdat wij in de veronderstelling waren dat we huurtype 2 hadden, leverde we de auto met een lege tank in. Toen deze vervolgens toch op de bon stond, zijn we naar de krantenbalie gelopen om dit uit te laten zoeken. Helaas was de balie geeneens te zien door de enorme mensenrassen die er voor stond. Omdat het om een fors bedrag ging wilde Bas dit toch geregeld hebben, dus is in de gigantische rij gaan staan. Na een half uur kwam hij er weer uit. Op een van de formulieren wist hij te ontdekken dat het toch om een type 1 ging. We bekeken slechts een upgrade in soort auto te hebben gehad. Het voordeel was dat we nu niet nog uren hoefde te wachten.
Met BART, een soort metro, zijn we naar de vertrekhal gegaan. Het inchecken hadden we al online gedaan. Het inleveren van de bagage en het pad door de douane verliepen snel. Vanaf 13.10 uur zou het boarden beginnen. Het was nu half 12, dus hadden we nog ruim de tijd om wat winkels in te schieten voor souveniertjes en om wat te eten.
Het vliegtuig is uiteindelijk op tijd, om 14.00 uur, vertrokken uit San Francisco. Hoewel de vlucht qua duur (9.30 uur) korter was dan de heenvlucht (10.20) voelde hij wel veel langer. Hier speelde natuurlijk vermoeidheid en het feit dat we naar huis gingen ook mee. Tijdens de vlucht was er nog even lichte paniek toen een vrouw onwel werd. Het duurde even voordat ze bijkwam. Later, op Schiphol, liep ze weer zo fris als een hoentje rond.
Na de nodige filmpjes, vliegtuigmaaltijden en miniwandelingen door het gangpad naar de minitoiletjes en weer terug kwamen we rond 8.50 uur Nederlandse tijd aan in Amsterdam.
Dirk heeft ons afgehaald van Schiphol en heel luxe thuis afgezet. Dank je Dirk! Omdat we dachten de huissleutel niet mee te hebben, zijn we nog even langs de Beemster gereden en hebben we bij Dini een kopje thee gedronken.
Bij thuiskomst troffen wij een zeer aangename verrassing. De buitengevel, woonkamer en slaapkamer was helemaal versierd! Voor het raam hing een grote tekening van Bas en ik met de tekst: 'Jullie gaan trouwen. Wij een feestje bouwen!' Binnen hingen allemaal slingers en ballonnen. Ook de slaapkamer was versierd met op onze beide kussens een sexy snoep ondergoed! Super leuk allemaal! Hoewel de lieve kaart al het nodige deed vermoeden, deed Dirk uiteindelijk het verhaal uit de doeken.
De zus was weer in actie geweest en dat kan ze als de beste! Dank je wel! Dat was een super thuiskomen!
Het fijne thuiskomen werd nog eens extra versterkt door de goede zorgen van Gijs en Dini, die ervoor gezorgd hebben dat wij dit weekend zonder schoon te moeten maken of boodschappen halen in alle rust kunnen ont-jatlaggen. Jullie ook super bedankt!
De rest van de family & friends, bedankt voor jullie leuke reacties op onze reisverslagen en het nieuws dat we gaan trouwen!