Van bonjour naar buongiorno 😎

Italië, Fénis

Om 9:15 op tijd bij de bus was de prioriteit van de morgen, anders werd het wachten tot 19:30 uur. In de bus getracht of we de Grand Bernard nog konden zien, helaas het werd ons niet gegund. Voordat we er erg in hadden waren we bij de Italiaanse grens. Zonder pas controlle mochten we door. Wel met een vervelend nasmaakje, de hoogste top van deze tocht hadden we graag bereikt. Nu dus heel snel in Italië, je hebt bijna geen tijd om er naar toe te leven. Italië, andere taal en andere gewoontes. De bus uitgestapt, voeten verzorgd en op naar Fenis. Aosta gaan we op de terugreis bekijken. Onze eerste Italiaanse bestelling in een koffiebar werd niet zo goed begrepen. Even wennen dus. Na de verkeerde koffie 2 uurtjes doorgelopen tot aan, hoe kan het ook anders een pizzaria. Heerlijke tagliatelle gegeten. Buikje vol en weer verder. Hoe we op het gelopen pad van vandaag terecht zijn gekomen weet ik niet. Het was ook een Via Francigena maar dan voor fietsers. (foto)
Och, het maakt ook niet uit als we maar in Rome aankome!! Ciao🍀

Joehoe bella Italia! Op naar nog meer bijzondere mensen, ontmoetingen en noem maar op. Met een beetje weemoed achterom kijken en de blik weer op vooruit. Wat een genot! 😘 van ons.

Henk en Marjan 2018-05-11 20:04:27

En zo komt Rome langzaam steeds een beetje meer in zicht..

Dunja&Denzeltje 2018-05-11 20:09:28

Buona notte! En Bella passegiata domani Prenditi cura dei peidi Baci da noi!💋💋💋

Anke 2018-05-11 20:19:03

Hoi, je kan ons Helmy inschakelen voor wat taalgebruik? Si=ja, café latte=koffie met melk, capuchino=hier hetzelfde, espresso = niet te zuipen vind ik hihihi. Geef mij maar thee....... Scheldwoorden niet gebruiken a.u.b. Cornuto=man met hoorntjes hihihi Niet te vaak pasta eten, de kilo's vliegen eraan...... Verder genieten, pas op voor dieven en zakkenrollers........ Buono appetito=smakelijk eten, bonne notte=wel te rusten.....

Kees 2018-05-11 20:38:02

Wauw al in Italie! Geweldig! Ik vind het echt knap van jullie! Mijn Italiaans gaat niet veel verder dan mijn laatste woord ben ik bang. Ik hou me voorlopig maar bezig met Duits en probeer ook wat Farsi uit. Een hele fijne wandeling straks, (het is al na middernacht) en hopelijk met goed weer en mooie belevenissen. Ciau

Esther Dings 2018-05-12 00:38:15

Sinds jullie samen lopen gaat alles van een leien dakje, steeds goeie zin en plezier. Goed zo Fassbendertjes, de helft zit er op... Wandel ze vandaag in bella Italia 👍🏼☺️