Montreux, mondain, mwahhh!

Zwitserland, Territet

Vroeg wakker en fit. Een dag waarbij je zin hebt in aktie. Na de eerste kop koffie alle lieve opbeur-briefjes van de PIDZERS weer eens nagelezen en deze keer op foto vereeuwigd. Samen met de geluks Boedha van Fieke. Stilstaan bij wat je “hebt” en wie je lief hebt voelt bijzonder goed deze tocht. 👍🏼

Daarna aan de wandel. Niet zo ver vandaag, maar 16 km. En toch leken het er veel meer. De bestemming voor vandaag was Montreux, een mondaine badplaats aan het meer van Genève in Swiss. Een plaatst met een heel lange boulevard en veel mensen uit alle werelddelen en dure auto’s. Op de boulevard wordt wandelen slenteren en dat is me toch een partij vermoeiend.... pffffff. Voor Freddy Mercury van Queen hebben ze op deze boulevard een standbeeld opgericht. Dat was voor mij de opsteker van Montreux, voor de rest mogen ze het van mij allemaal houden.

Morgen lopen we verder richting de Grote Sint Bernhard pas. Of we naar boven (2400 meter) kunnen lopen is het grote vraagteken van dit moment. Er schijnt nog sneeuw te liggen dan is de pas nog gesloten. Gelukkig loopt er een tunnel onderdoor anders wordt het wachten, en dat is geen hobby van mij.

De voeten van Mariëlle houden zich redelijk. Laten we maar hopen dat het snel beter wordt. De compeet pleisters maken het euvel in ieder geval niet erger.

Duimen Sil Vous Plait! 🍀

Heel veel succes morgen met de wandeling. Geniet iedere keer weer van jullie leuke wandelverhalen en foto's. Groetjes

Leny de Rooij 2018-05-06 00:27:03

Hoi, net opgestaan en effe lezen, jullie komen op plekjes waar vele anderen van dromen zelfs lopend petje af. En dan ook nog down to earth blijven, al die rijkdom daar prik je wel doorheen. Een mooie plek mondain gemaakt in de loop der jaren door mensen zelf. Lekker blijven genieten, gaat het effe niet ok, morgen weer een dag.........