Une belle journée tranquille.

Frankrijk, Vitry-le-François

Hoi hoi...

Een rustige wandeldag vandaag. Alweer 10 km langs hetzelfde kanaal. Best saai maar wel met goede paden en dat is wel goed voor de knietjes. Ik denk dat mijn looptempo soms te hoog is waardoor mijn knieën gaan protesteren. Vandaag goed opgelet en rustiger gewandeld dan heb ik eigenlijk geen problemen. Kwam zelfs fit aan de finish. Jaja, je moet het wel zelf uitvinden allemaal. Belangrijkste is, ik ben steeds meer happy. De lente komt eraan. Een paar dagen zon en alles barst uit de knop. Je ziet en voelt het gewoon. Mag ook best, ook hier in Frankrijk was het veel te lang nat en koud. Rivier de Marne overstroomt bijna het land. Ik ben nu in Vitry-de-François een alleraardigst stadje. De kerk heeft een groot plein voor de deur. Gezellig!! Het is wel nog steeds wennen dat de keukens hier tussen 14:00 en 17:00 uur sluiten. Ik had best wel zin in iets lekkers. Ik kwam om 14:35 uur aan helaas werd een Maria koekje en een stukje Fass Kiri, best zielig.😋 In het eenvoudige hotelletje voor deze nacht mijn fleece-vest na 3 weken maar eens uitgewassen. Jeetje wat een viezigheid kan een mens verzamelen. Het zal best gestonken hebben. Ahaaa, nu snap ik het, daarom noemen ze mij dus wel vaker een “vieze oude man”. 🧐 Och ja, morgen is het weer schoon en wat maakt het uit, het gaat vanzelf wel weer stinken en over dik 2 weken is Mariëlle er ook bij. Mag zij de was doen, zoals het heurt.
Ik heb nu zin in een hamburger met friet. Daar ga ik nu naar opzoek. En morgen weer fit verder naar Sainte Marie du Lac. En zo blijft my girl Marie mooi in de buurt. 🌹
Morgen de 21ste dag alweer. Tot dan!! 🍀

Hey Fass. Wat fijn dat je steeds happyer wordt😀dat is je gegund. Het blijft leuk je verhalen te volgen met alle ups en downs. En als het weer beter wordt wordt het steeds fijner😎geniet van je friet en hamburger👍groetjes hetty

Hetty 2018-04-02 19:06:55

Hoi happy man, houwe zo, friet met hamburger niet bepaald een culinair frans hoogstandje, bij mijn aan de kraam is dat zeker lekker, als je effe langsloopt..........hihihihi Groetjes..........

Kees 2018-04-02 19:41:21

Goed bezig Wies. En een kerel kan best zijn eigen stinkwas doen hoor, zeker als je er 3 weken in rond loopt. Als je even wacht wandelt je vest zo met je mee. Mariëlle neem hem de Robijn maar mee!

Henk en Marjan 2018-04-02 20:44:48

Fass, kun je ons ook vertellen of je een onderliggend motief hebt voor deze pelgrimstocht naar Rome? Veel pelgrims wandelen namelijk vanuit een bepaalde geloofsovertuiging of zoeken naar een antwoord op moeilijke levensvragen of naar de zin van hun bestaan. En zo hopen ze daarop middels hun tocht daar wat meer zicht op te krijgen. Bij jou krijg ik tot nu toe niet echt die indruk maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen. Klopt dat? En waarom bijvoorbeeld naar Rome en niet naar Jeruzalem of Mekka?

Walter 2018-04-02 20:52:56

Hoi Fass, Heerlijk je enthousiasme te lezen! En ja de lente komt echt! Morgen wordt het hier 18 graden, helaas wel met regen. Ik hoop dat het bij jou minstens net zo warm naar wel droog is. En mooi he hoe de natuur ontwaakt. Ik geniet daar ook zo van maar door dat haastige leven mis ik het teveel 🙈 Lekker hoor, ik zou best even een paar daagjes willen ruilen. Ga ik even voor jou lopen en mag jij ....😜 Nee wie weet als mijn meiden alledrie groot zijn... Nou ik wens je een mooie wandeldag morgen en eerst een goede nachtrust Welterusten

Esther Dings 2018-04-02 22:33:56

Wauw, je doet het goed! 👍

Christa 2018-04-02 23:14:08

hoi Fasskuh, zwaar respect voor jou. als je terug bent dan nemen we er eentje. Bier bedoel ik. ik een 0,0 bavje. groetjes Jeroenie.

jeroen.is.weg 2018-04-02 23:58:52

Macho!!!!Wij vrouwen zijn niet op de wereld om voor mannen te wassen.Loop ze.😁😀😊😡👹👺👅👎

Johanna from germany 2018-04-03 11:36:58

Nou over de was zal ik t maar niet hebben, Johanna from germany heeft je al tegen je schenen geschopt. En voor mij mee dus...😎😖 Verder gaat t je steeds beter af, hoe zei je t zo mooi.. chapeau Fass.. 🎩 En deze tijd van t jaar is de beste keus die je kon maken, prachtig vind ik t steeds weer. Ben nog een dagje achter geloof ik, erg leuk je verhalen..ff verder lezen dus. Houdoe Wies 🥀🌷