Reims Dag II

Frankrijk, Reims

Dagje Reims. Met Mark betekent dat feitelijk, terrasje gepikt, lekker geluncht, stempel en speldje van Reims gehaald, de Kathedraal bezocht, nieuwe schoenen ingelopen, beetje lanterfanteren, bietje kletsen en energie verzamelen voor de 1ste gezamenlijk wandeltocht naar Trépail in de Champagnestreek.
Een topdag en het zonnetje deed zo nu en dan lekker mee. De Kathedraal was voor mij een meer dan bijzonder evenement. Niet alleen omdat hij aan de binnenkant in eerste instantie eenvoudig lijkt maar als je goed kijkt mooi gemaakte symboliek ziet. Ze konden er wat van vroeger. Toen ik daar in dat immens grote gebouw stond kwam HET binnen. Het besef dat ik hier op 50 km na helemaal naar toe ben komen lopen. Kippenvel en weet ik wat voor emotie. Anders gezegd, ik was dus even van slag, beduusd in een andere dimensie leek het wel. Mark zag het en zei even helemaal niets, precies wat ik op dit unieke moment nodig had. Fijn dat je erbij was Mark.

Morgen dus weer aan de wandel. Ik heb er zin in. Op naar het volgende doel, Swiss. Het plan is om morgenvroeg rond 7:00 uur te vertrekken. We denken zo de buien te kunnen ontwijken. Ligt aan de wind natuurlijk maar ontwijken kost niks. Als we voor de start maar koffie hebben gehad. Op de hoek van de straat is een bakkertje waar we koffie en voorraad voor de dag kunnen inslaan. Voorraad is nodig want tijdens de tocht van 25 km zullen we weinig winkels tegenkomen. Ik ben benieuwd. Morgen dus op nieuwe schoenen en met heel veel kilo’s minder op pas. Je hebt die kleding allemaal niet nodig merk je. Pelgrims doen het minder. Jaja, ik ben in de mood.
Tot morgen allemaal. 🍀

Inderdaad zonder koffie kunnen jullie zeker niet vertrekken!!! Hopelijk valt het weer mee en maken jullie er een gezellige wandeldag van. Succes.👣👣👣

Rita Broekx 2018-03-29 19:24:40

Succes morgen hopelijk blijven jullie de buien voor. En het is niet alleen ff wandelen naar Rome. Er komt toch wel wat meer bij kijken. Tja die gevoelens en emoties. Respect voor wandeltochten pelgrim

Leny de Rooij 2018-03-29 19:26:58

Veel succes morgen, mannen. Moeten jullie vanavond wel ietsje vroeger naar bed gaan dan gisteren, anders gaat 7 uur niet lukken 😁😏.

Germa 2018-03-29 19:43:27

Inderdaad die kathedraal in Reims maakt emoties los. Ik kom er dan ook graag Succes morgen met the nieuwe schoentjes 😎😎😎

Anke 2018-03-29 20:37:46

Tadaaaaaaa, morgen weer aan de wandel. Mooi toch dat je niet eens echt kan benoemen wat je voelt.........dat moet je voelen!

Henk en Marjan 2018-03-29 21:10:32

Hoi Wies en Mark, De een is familie, de ander ken ik helemaal niet maar dat is niet belangrijk. Gezelligheid en steun aan elkaar is dat wel. Succes morgen, regen, niks van aantrekken of toch ergens schuilen? Tijd zat, mooie klokjes in Swiss die wachten wel.

Kees 2018-03-29 21:40:47

Wat heerlijk te lezen dat je precies schrijft zoals je praat. Ik hoor je de woorden uitspreken, zie je erbij glimlachen. Zoals je al verwachtte wordt de last die je meezeult alsmaar lichter, fysiek en mentaal. Geniet van je reis! Liefs Toos

Toos 2018-03-29 22:08:39

Succes vandaag, hopelijk loop je geen blaren met je nieuwe schoenen! Succes, Cor

Cor ten Cate 2018-03-30 10:48:53

Mooi verslag en leuke foto’s. Veel plezier en succes vandaag! Hopelijk minder last van je voetjes.

Christa Jonk 2018-03-30 11:12:04

Dat HET herken ik helemaal, Wies. In 1998 was ik in Israël, onder meer aan het meer van Tiberias, alias Genezareth, alias Galilea. Daar overkwam mij HET ook. Gelukkig dat wij mensen emoties hebben en ook kunnen/mogen uiten!!! Fijne dag, samen met Mark. Houdoe en de groetjes... x