Het vertrek

Duitsland, Düsseldorf

Het heeft een tijdje geduurd, maar we hebben eindelijk een beetje tijd en energie gevonden om onze eerste reisverslagen te publiceren.

Onze trip naar Los Angeles heeft in totaal zo'n 23u geduurd en verliep vrij vlot.
Eerst was er een vlucht van Dusseldorf naar Atlanta. Behalve een beetje last van turbulentie en een harde landing (waarbij zelfs een deel van het plafond in het vliegtuig loskwam) was er niet veel te vertellen.

In Atlanta hadden we 3u pauze en konden we kijken naar het laatste half uur van Wales - België. Maar eerst dienden we nog door de controle te geraken. En dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Eerst veroorzaakte de brace van Jinse een alarm en omdat de security maar bleef talmen over wat ze ermee gingen doen, loste David het probleem door haar brace even uit te doen. Toen bleek dat ze geen drugs of wapens trachtte binnen te smokkelen, mocht ze verder.

Dan was het de beurt aan Joram: er waren namelijk verdachte zaken aan het licht gekomen bij het scannen van zijn rugzak. Dat bleken uiteindelijk twee flesjes water te zijn die onze hamsterende tiener vergeten af te geven was. Geen groot alarm dus, maar het protocol schrijft voor dat er na de vondst van verboden vloeistoffen een grondige fouillering plaatsvindt.
Aangezien het een kind betrof wist de security eerst niet goed wat te doen. Uiteindelijk losten ze het dan maar op door één van de ouders eens grondig te fouilleren.
Omdat hij de situatie een klein beetje had onderschat stelde David zich kandidaat voor de fouillering die iets grondiger verliep dan verwacht (Meneer, ik ga u nu daar aanraken met de binnenkant van mijn hand en daarna daar aanraken met de buitenkant van mijn hand ).

De vlucht naar Orange County (Los Angeles) verliep gelukkig heel wat vlotter. De kinderen sliepen zelfs tijdens de vlucht en de landing was heel wat zachter.
Na het ophalen van de bagage volgde er nog een kleine zoektocht naar ons hotel en kropen we uiteindelijk doodmoe in ons bed.

Behalve Joram ... hij mocht op de grond slapen want er was een bed te kort.

hallo daar iedereen het begin van de reis is zo te lezen een beetje chaotisch verlopen.maar laat dat de pret niet bederven....we kijken er al naar uit om nog veel leuke dingen te lezen en leuke fotos te zien, hier is alles ok groetjes van ons beide

MEME EN MARC 2016-07-03 16:20:45

Wat een start van de reis! De vliegreis en controles zullen de kids (en david....) niet snel vergeten !!! Wij kijken uit naar nog verhalen!!! groetjes