Famers market

Australië, City of Coffs Harbour

We hebben geluk vanochtend. Vlak achter onze camping is een farmers market. We steken de afbak-croissants terug weg. Het appelsap wordt weggestoken in hoop op lekker verse koffie.
Het stond al aangeduid bij de oprit van de camping. Ik had alleen niet geregistreerd dat het al vrijdag zou zijn na een nachtje slapen.
Farmers market it is dus! Groentjes, fruit, brood,... Allemaal vers! En we doen de test: ook lekker. Ik eet een superlekker chocoladebroodje. Dik. Fluffy. Deegig. Lekkere chocolade. En een dun blinkend laagje bovenaan om het bittere te neutraliseren. Yum! En maar 4 dollar... Hij is het volledig waard. 7.5 dollar voor een brood hebben we niet over... Hier moeten keuzes gemaakt worden! Ik spoel door met een latte. Totale verzadiging!
De prins gaat voor een diner als ontbijt. Een of ander Indonesisch schoteltje dat bestaat uit rijst en groentjes. En diva 2 laat het zich ook smaken. Ik zei het al: she's a weirdo! Het is nog niet eens 9u.
De regen en donkere wolken jagen ons naar Coffs Harbour. In de hoop dat het daar niet regent. 200km verder. Het zou moeten lukken.
We nemen de pacific highway. Wat bij ons hooguit een steenweg zou zijn. In Coffs harbour laten we de meisjes even löss gheen in de speeltuin, na een wandeling langs het strand. Daar brult kleine diva 2 alles bij mekaar als we een hond passeren. Een vriendelijke grijsaard die haar nog niet zou kunnen bijbenen als hij wou. Maar daar heeft de diva geen oren naar. Alles wat groot is en blaft wordt over eenzelfde kam geschoren. Als er een CGKR voor honden was, was de diva al lang aangeklaagd geweest. We denken er sterk aan om ook eentje te kopen. Lijkt ons handig op momenten dat ze niet luistert. Maar dat is wat verregaand. Een uitleendienst zou ideaal zijn. Bij deze neem ik trouwens een patent op dat idee. Mocht ik bij thuiskomst toch niet meer welkom zijn op het werk, kan dat fantastische idee verder uitwerken.
We wandelen nog verder naar de haven. We kunnen een berg op die een vergezicht biedt op de haven en omliggende stranden. Het is het perfecte decor voor een zonsondergang. En het is 1 van de mooiste die we hier al zagen. Het lijkt wel alsof de lucht werd ingekleurd. Met zacht roze lange strepen. De zon piept nog een laatste keer roos oranje uit boven dikke pakken witte wolken. De witte wolken hangen boven de bergen, de ene al groter dan de andere. Voor onze neus dobberen de boten terwijl op het water de zon weerkaatst wordt. Ja, ik zei toch dat het een mooie was!

Met veel plezier lees ik jullie reisverslagjes, maar ik kijk toch altijd wel uit naar de foto's, vooral naar de foto's van die 2 schattige zusjes. Nog een maand en we kunnen weer knuffelen! Geniet nog van jullie avontuur! Groetjes van de kleinste kapoenen van Bukadie!