Jungle wandeling

Peru, Madre de Dios

Vandaag zouden we een wandeling van 2 uur door de jungle maken naar een meertje en daarop gaan varen.

We gingen na het ontbijt met de boot stroomafwaarts en werden aan de voet van een pad gedropt. De gids had een groot kapmes mee en we gingen onderweg. Maar ik voelde me steeds slechter worden. Het was erg warm en bedrukkend en de planten leken wel muren die op me af kwamen. Ik dacht steeds aan hoe lang we nog moesten lopen en dat we zouden kunnen verdwalen of wat we moesten doen als we zonder gids kwamen zitten. Dus na wat een uur leek, heb ik toch maar wat gezegd dat het niet goed met mij ging en toen kreeg ik de optie om nog een stukje te proberen of om terug te gaan. Ik ben toen met de gids terug gegaan terwijl de rest langzaam verder ging. De terugweg leek in 5 min te zijn en we hebben zelfs nog aapjes gezien. Toen ben ik met de boot naar de lodge gegaan, terwijl de gids snel naar de groep terug gegaan is.

In de lodge heb ik vooral veel geslapen en s middags wat foto's van de dieren in de omgeving gemaakt. Achteraf was ik wel blij met mijn keuze, want ze zouden om 2 uur terug zijn, maar dit is uiteindelijk 4 uur geworden.

Na het avondeten zijn we met een boot de rivier op gegaan op zoek naar kaaimannen. We hebben een paar kleine gezien, maar dat was niets vergeleken met wat ik in Zuid Afrika al gezien had. Ik vond het wel heel spannend om in het donker de rivier op te gaan. Je ziet bijna niets, behalve waar de gids met zijn lamp op schijnt. Dus petje af voor de kapitein dat we nergens tegenaan gevaren zijn.

We hebben zelfs even de boot stilgezet en alle lichten uit gedaan. Het is heel indrukwekkend wat je dan hoort en voelt. Het is een stuk minder donker als middenin de jungle en je ziet de contouren van de bomen voorbij drijven.