Rainbow mountain

Peru, Cuzco

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om maar de rainbow mountain te gaan. Ik vond het best spannend omdat ik verhalen gehoord had over hoe zwaar het zou zijn, vooral door de hoogte.

Na een paar uur rijden kwamen we bij een restaurantje waar we gingen ontbijten en van de toilet gebruik konden maken. Daarna was het nog 1 uur naar de berg.

Vanaf de voet van de berg was het omgeveer 6 km lopen omhoog. Het was ook mogelijk om een paard te huren, maar dat heb ik niet gedaan. Toen ik terug kwam bleek dat 6 van de groep van 8 dit wel gedaan hadden.

Toen ik bijna bovenaan was, kwam ik een meisje uit onze groep tegen die ziek was. Dus heb ik samen met haar gewacht tot de rest weer naar beneden was, omdat die medicijnen hadden. Toen ben ik het laatste stukje omhoog gegaan, maar was ik dus wel de laatste en had ik boven net 5 min om uit te rusten voordat ik weer naar beneden kon.

Het uitzicht was spectaculair!! Het was het zeker wel waard. Zo ongelofelijk dat het zo natuurlijk is, maar je het in de natuur eigenlijk nooit zo ziet.

Ik heb er uiteindelijk 5 uur over gedaan om omhoog te gaan, foto's te nemen en weer naar beneden te gaan. Maar op de weg naar beneden ben ik wel wat over mijn grenzen heen gegaan. Het begon in de verte te onweren en daarna ligt te regenen, dus heb ik te weinig pauzes gehouden en ben te lang door gegaan. Ik was dus kapot toen ik de bus in kwam. Die ging weer dezelfde weg naar het restaurantje voor lunch en daarna terug naar het hotel.

Bij het hotel hadden we even een uurtje en daarna hadden we afgesproken voor het laatste avondmaal met de groep. De gids had geregeld dat we Pisco soure gingen maken en er stonden shotglasjes en cocktail shakers op tafel. Ook was het mogelijk om cavia te eten. Dat heb ik niet gedaan, omdat ze de cavia helemaal opgemaakt kwamen brengen. Met pootjes en iets in z'n bek... dat neemt bij mij de eetlust wel weg. Maar ondanks dat was het wel super gezellig en we hebben met veel gelach terug gekeken op de vakantie.