Dag van uiterste

Peru, Pisco

Vandaag was een beetje dubbele dag. Ik heb hele gave dingen gedaan, maar er zat ook belachelijk veel tegen.

Toen we Lima uit reden was het bewolkt en miezerde het. (Volgens de gids regent het nooit in Lima, dit was dus ook geen regen)

We zijn toen op een boottocht geweest. Dit was leuk, ik heb veel foto's gemaakt van zeeleeuwen, pinguïns, verschillende vogels, en de omgeving. We zijn om een eilandje heen gevaren waar het verboden is om te betreden. Eens in de zoveel jaar wordt er een uitzondering gemaakt en gaan ze aan land om de uitwerpselen van de vogels te delven.

Maar bij dat eiland ging 1 van de 2
motoren stuk. Dus moesten we daar een half uur wachten op een ander boot. In de tussentijd zijn de kinderen en mensen die zeeziek werden van de boten overgestapt naar andere touristenboten die nog ruimte hadden. Toen brak de lucht wat open en werd het ook wat warmer. Na een hele poos wachten besloten ze toch maar met 1 motor een poging te wagen. Dus toen onze reddingsboot kwam, zaten we op een stuk waar de deining heel wild was en konden ze de boten niet aan elkaar krijgen om over te stappen. Na een stuk verder varen werd het weer rustiger en zijn we uiteindelijk toch over gestapt.

Na de lunch zouden we naar het nieuwe hotel gaan om te zwemmen en ontspannen, maar dat moesten we dus maar overslaan en we zijn direct doorgereden naar de oase. Daar hebben we in buggy's gereden. Je mocht niet zelf rijden, maar het was wel erg heftig. Net een achtbaan hoe we van afgronden van zand af reden en bochten maakten. Het was heel gaaf. We zijn een aantal keer gestopt om foto's te nemen en om te sandboarden. Het was niet echt snowboarden, maar meer sleetje rijden op een snowboard. Dat leek me niet echt mijn ding, dus ik heb gevraagd of ze me van te voren al met de buggy naar beneden konden brengen, zodat ik foto's kon maken van iedereen die naar beneden kwam.

Vlak voordat we naar de zonsondergang gingen kijken, kreeg de buggy motorpech ofzo. Ze hebben niet verteld wat er aan de hand was, maar na een poos wachten en wat olie ofzo gingen we weer verder. Vlak voor het einde ging het weer mis en had de buggy geen benzine meer. Dus moesten we weer wachten op een reddingsvoertuig. Het was toen al flink afgekoeld en met alleen een jasje aan was dat niet zo prettig.

Daarna zijn we naar het nieuwe hotel gereden. Het zwembad konden we niet meer gebruiken, want het was ondertussen al te ver afgekoeld en de volgende dag gaan we half 8 Al weg. Het eten en de bediening in het hotel was wel erg slecht. Het was onze enige optie, maar van de 14 mensen hebben er 4 lekker gegeten en zijn er 4 of 5 gerechten teruggestuurd. Ik geloof dat ze er ongeveer een kwartier over gedaan hebben om spaghetti opnieuw op te warmen. Ook voelde het alsof je bijna buiten zat, zo koud, maar de terraswarmen mocht niet aan.

Na het eten was het half 10, dus toen ben ik direct naar bed gegaan.

ha, toen wij op zo'n boot zaten (13 jaar geleden) haperde de motor ook al en bleek de benzine op. wellicht toch gewoon onderdeel van de show? grt Bert Toeters.