Game reserve

Zuid-Afrika, Game Reserve

Vandaag de hele dag een game drive gedaan. Het begon regenachtig om 5 uur 's ochtends vroeg. Dus bij de ingang van de poort was het maar de vraag of we de dag wel vol zouden maken of dat we na een halve dag vol regen en zonder wilde dieren weer terug zouden gaan.

Maar het bleek toch een hele mooie dag te worden. Al in het begin hebben we de african wild dogs gezien. Voor wie Afrika kent van de verhalen over giraffen, zebra's en leeuwen, zegt wilde honden misschien niet zo veel. En dan denk je thuis heb ik ook genoeg honden gezien, maar dit is echt uitzondelijk en de locals zijn blij als ze deze dieren kunnen vinden. In mijn 6 weken hier, is dit de eerste keer dat ik ze zie. Ze hebben de status bedreigd en er zijn er niet meer zoveel van. Ze hebben geen eigen territorium en kunnen dus de volgende dag 30 km verderop lopen. Hierdoor kunnen de gidsen ze niet in de gaten houden en moet je geluk hebben om ze te zien. Ik was dus erg blij toen we ze zagen, en de gids ook, terwijl de rest van de groep het wel oke vond.

Dit is echt weer zo'n verhaal wat oma geweldig vindt. Morgen ga ik naar haar toe. Groetjes pap en mam.

Ria. 2016-05-07 18:14:44

Hoi Ester, wat een beleving, zoveel mooie dieren te fotograferen. In het echt zijn ze nog mooier denk ik. Geniet er nog maar even van, fijne dagen nog. Groetjes vanuit Son.

Gerard en Henny 2016-05-07 19:50:15

Wat een mooie reis heb je gemaakt. Ik ben weer helemaal bij. Goede reis terug. Groetjes van Oma