Schoolklas in de shuttle

Zuid-Afrika, Port st johns

De shuttle van Hogsback naar East London zou om 8 uur vertrekken, dus vanochtend kon ik weinig doen. Het bleek dat deze uiteindelijk pas om half 9 ging.

We waren nog veel te vroeg bij de hostel in East London. Dit hostel had een uitkijkpost over de oceaan en daar heb ik vogels bekeken en een boek gelezen. Met de Baz bus ben ik vervolgens naar Mthatha gereden waar de volgende shuttle stond te wachten. Dit was geen auto van de hostel, maar een openbare shuttle; onderweg werd dus iedereen langs de kant van de weg opgepikt die z'n hand op stak. Het was wel grappig toen een hele groep schoolkinderen de bus in kwam stromen toen we langs een school reden die net uit was.

Helaas deed dit busje er zo lang over dat ik tegen zonsondergang pas in de hostel aankwam. Vandaag dus weinig kunnen doen. Morgenmiddag staat me dezelfde trip naar Mthatha weer te wachten, dus qua planning was dit niet zo handig.

ja jammer, maar je kunt zo wel van het landschap genieten ! ! ! Elk nadeel heeft zijn voordeel moet je maar denken. Groetjes Hennie.