Snorkelen

Indonesië, Snorkelen

Een van de dingen die ik echt gedaan moest hebben hier, is snorkelen. Omdat ik maar 1 volle dag op het eiland gepland heb, heb ik gisteren geregeld dat ik vandaag ga snorkelen. Met een boot met open bodem (van glas ofzo zodat je er doorheen kan kijken) gingen we naar 3 verschillende plekken om te snorkelen. Er waren nog meer toeristen dus het was erg gezellig. Er waren super mooie vissen en het koraal had allerlei verschillende kleuren. Ook roze en paars. Helaas heb ik geen onderwater camera en kan ik hier dus geen foto's van laten zien.

Tussen de middags met Jasmin en Lou op Gili Air gegeten. Bij de excursie hoorde een lunchpauze op Gili Air. Zij hadden al een aantal dagen daar overnacht en vonden het restaurant waar we aangemeerd lagen niet zo goed. Daarom zijn we naar een ander restaurant gelopen waar we heerlijk gegeten hebben.

's Middags heb ik met Jasmin afgesproken om naar de zonsondergang te gaan kijken bij de Excile bar. Dit is een hele attractie met een band van trommelaars, een bar met stoelen op het strand en een schommel en hangmat in het water waar je prachtige foto's van de zonsondergang kon maken. We hadden geluk want de ondergang was heel mooi. Heldere lucht met mooie rode ronde bal die het water in zakt.

Toen het donker was ben ik naar de film 'The Great Gatsby' geweest. Deze draaide op het strand. Daar stonden zitzakken en een groot projectiescherm. Aan het einde begon het wel een beetje koud te worden. Daarna gegeten in een restaurant met live-muziek. Daar kwam ik een Duitse vrouw tegen en samen zijn we naar de markt gelopen voor een lekker toetje.